تکمیل هر ایستگاه مترو به معنای جمع آوری کارگاه و بهبود شرایط بصری است

به گفته مدیرکل حوزه شهردار تهران؛ مسئله حمل و نقل عمومی به معنای انتفاع و بهره‌مندی عامه شهروندان از امکانات شهری بوده و در شرایط سخت اقتصادی کنونی، باری را از روی دوش مردم برمی‌دارد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، قبل از شروع بازدید روز دوشنبه ۱۳ بهمن ماه، جلسه بررسی گزارش روند پیشرفت عملیات اجرایی ایستگاه‌های خط ۷ مترو برگزار شد و سپس قسمت‌های مختلف ایستگاه‌های باقرخان، میدان قیام، بزرگراه شهید محلاتی و بزرگراه آهنگ مورد پیمایش میدانی حاضران قرار گرفت.

مصطفی کاظمی اسفه، مدیر کل حوزه شهردار تهران در جریان بازدید صورت گرفته، ضمن تشکر از زحمات و تلاشهای تمام دست‌اندرکاران امر، موضوع اهتمام مدیریت شهری به بحث حمل و نقل عمومی را بسیار جدی برشمرد و گفت: از آنجایی که مسئله حمل و نقل عمومی به معنای انتفاع و بهره‌مندی عامه شهروندان از امکانات شهری بوده و در شرایط سخت اقتصادی کنونی، باری را از روی دوش مردم برمی‌دارد، این موضوع با حساسیت ویژه‌ای از سوی شهردار تهران دنبال می‌شود؛ ضمن اینکه تکمیل هر ایستگاه به معنای جمع شدن کارگاه آن ایستگاه بوده و این مهم کمک می‌کند تا محیط زندگی شهروندان به لحاظ بصری شرایط بهتری پیدا کند.

او در ادامه با اشاره به مشکل کاهش نقدینگی شهرداری تهران و افزایش چند برابری هزینه‌ها، بحث تامین منابع مالی پروژهای شبکه مترو از طریق بودجه‌های غیر نقد را مطرح ساخت و افزود: در این زمینه جلسات متعددی تشکیل شده است و با پیگیری موضوع، هرکمکی که برای توسعه حمل و نقل عمومی از دستمان برآید، دریغ نخواهیم کرد.

سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز ضمن قدردانی از دست‌اندکاران پروژه‌های مترویی شهر تهران و اذعان به این نکته که پیمانکاران مربوطه علیرغم مطالبات قابل توجه از شهرداری اما به هیچ عنوان کار را در هیچ برهه‌ای متوقف نکرده‌اند، گفت: با وجود مشکلات متعددی که در سال جاری  داشته‌ایم اما اتفاقات خوبی در شبکه مترو پایتخت رخ داده است که کلنگ زنی خط ۱۰ مترو، آغاز عملیات اجرایی پایانه ۵۰ هکتاری آزادگان، احداث ورودی‌های متعدد و همچنین بهره‌برداری از چند ایستگاه در خطوط ۶ و ۷ به همراه افتتاح‌هایی که تا پایان سال ۱۳۹۹ پیش رو داریم، نمونه‌ای از آنها است.

او در ادامه افزود: با این حال در صورت تزریق منابع مالی از محل سهم بودجه مصوب شهرداری در سال ۱۳۹۹، سرعت پیشرفت کار بیشتر هم خواهد شد و این در حالی است که البته ما خودمان به مشکلات مالی شهرداری تهران کاملاً واقف هستیم. اما در کنار افتتاح ایستگاه‌ها و اقدامات دیگری که به آنها اشاره شد، خوشبختانه قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن را از طریق جلسات متعدد با وزارت کشور دنبال کردیم که به نتایج امیدوار کننده‌ای هم رسیده‌ایم. از طرفی از محل ماده ۱۹ قانون بودجه، مجوز مشارکت بخش خصوصی برای انعقاد قرارداد تولید ۱۰۵ دستگاه واگن را دریافت داشتیم و ایضا برای تعمیرات و باز سازی ۲۱ رام قطار نیز توافقات نهایی با سازمان برنامه و بودجه صورت پذیرفته است. قرارداد دیگری هم بین شرکت مترو و شرکت واگن‌سازی تهران در حال انعقاد است تا ۱۰۵ دستگاه واگن هم از این طریق به ناوگان حمل و نقل ریلی افزوده شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان صحبت‌های خود گفت: افزایش شمارگان واگن‌های مترو از آن جهت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که با توسعه ایستگاهها،نیازمند ناوگان حمل و نقلی پرشمارتری هستیم تا بتوان از ظرفیت جدید ایجاد شده، بهترین بهره‌برداری ممکن را کرد و سطح بهره‌وری شبکه موجود را ارتقا بخشید.

۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
کد خبر: 8287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =