۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
کد خبر: 8322

همزمان با فرارسیدن روز زن

حضور شهردار تهران در آیین آزادی مادران زندانی

پویش مردمی آزادی مادران امسال برای آزادی ۵۰ نفر با جرایم غیرعمد هدف گذاری کرده است
حضور شهردار تهران در آیین آزادی مادران زندانی

شهر: شهردار تهران همزمان با میلاد حضرت فاطمه(س) در پویش مردمی آزادی مادران زندانی در منطقه ۵، شرکت کرد و به مناسبت فرارسیدن دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی ایران یکی از مسالمت آمیزترین و آرامترین انقلابهای جهان بود.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی شهردار تهران در گلریزان و آیین پویش مردمی آزادی مادران زندانی و با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: این روز به درستی روز زن و بزرگداشت مقام مادر نامگذاری شده است و از همه کسانی که این سنت حسنه و پویش را با نیست خیر پایه گذاری کردند تشکر می کنم.

او با بیان اینکه در سالگرد پیروزی انقلاب، یاد امام و شهدا را در بهار آزادی گرامی می داریم، افزود: با همه سختی هایی که انقلاب اسلامی داشت اما یکی از آرام‌ترین انقلاب های جهان بود، اگر به انقلاب اسلامی ایران در مقایسه با انقلاب فرانسه نگاه کنید می‌بینید که انقلاب ایران چقدر مسالمت آمیز بود، در انقلاب فرانسه ظرف چند روز قبر ۵۳ پادشاه را کندند و تعداد زیادی کلیسا را که با حکومت همراهی می‌کردند تخریب کردند و بخش عمده ای از میراث فرهنگی فرانسه در این انقلاب از بین رفت. شاید سازمان های بین المللی مانند یونسکو به دلیل شرمندگی ناشی از این اتفاق در فرانسه حضور پیدا کردند.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به آیه ای از سوره آل عمران، عنوان کرد: در این آیه آمده است؛ «هر کسی که از دنیا می‌رود به خدا می گوید مرا به دنیا برگردان شاید عمل صالحی انجام دهم». بنابراین این جلسات و فرصت‌ها برای شرکت در امر خیر فرصتی است که در دنیای دیگر آن را آرزو خواهیم کرد.

حناچی در پایان یادآور شد: سال گذشته ۳۵ مادر زندانی آزاد شدند و امسال هدفگذاری برای آزاد کردن ۵۰ مادری که دارای جرایم غیرعمد هستند انجام شده و امیدواریم این حرکت ذخیره آخرت برای کسانی باشد که در این امر مهم شرکت کردند.

پویش مردمی آزادی مادران زندانی و گلریزان به مناسبت ولادت حضرت فاطمه در منطقه ۵ با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران محمد سالاری و شهربانو امانی از اعضای شورای اسلامی تهران و محمود کلهری، شهردار منطقه ۵ برگزار شد.

برای دیدن گزارش تصویری این آیین اینجا را کلیک کنید.

خبرنگار: علی سی پی

۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
کد خبر: 8322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =