ساماندهی مشاغل سیار اقدام ارزشمند مدیریت شهری است

شهر: جمعیت پذیری قابل توجه کلان شهرهایی مانند تهران منجر به ایجاد سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه نشینی که اصلی ترین علت آنها عدم تحقق «سند آمایش سرزمینی» است . این در حالیست که همه دولت های پس از پیروزی انقلاب اسلامی شعار آن را دادند ولی محقق نشد .

به گزارش خبرنگار شهر، محمد سالاری، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در آیین پویش مردمی آزادی مادران زندانی و گلریزان به مناسبت ولادت حضرت فاطمه ( س) با بیان اینکه شهرداری تهران به عنوان یکی از مهمترین نهادهای عمومی پایتخت در کنار همه ماموریت های بزرگ در ایفای مسئولیت اجتماعی نیز پیشگام است، گفت: در این مقطع تاریخی با وضعیت سخت و چالش های معیشتی و اقتصادی مواجه هستیم و در کلان شهرهایی مانند تهران که جمعیت پذیری قابل توجه از اقصی نقاط کشور منجر به ایجاد سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه نشینی هایی شده که اصلی ترین علت این مساله عدم تحقق «سند آمایش سرزمینی» است که همه دولت های پس از پیروزی انقلاب اسلامی شعار آن را دادند ولی این سند که توزیع عادلانه ثروت و امکانات در اقصی نقاط کشور مبتنی بر ظرفیت های ذاتی همان نقطه است محقق نشد و مهاجرتهای بی رویه از نقاط مختلف کشور با ظرفیتهای فراوان به مراکز استانها و کلان شهرهایی مانند تهران را شاهد بوده و هستیم.

او با بیان اینکه در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم انقلابی که مردمی ترین انقلاب در قرن معاصر و با مشارکت همه آحاد جامعه از همه اقشار و سلایق مختلف بود ولی جای تاسف دارد که بعد از چهل سال هنوز شاهد این حجم از مشکلات، چالشها، آسیبهای اجتماعی، مشکلات معیشتی و عدم  تحقق پذیری آرمانهای مقدس انقلاب هستیم، افزود: مسئولین و نظام تصمیم گیری کشور و قوای سه گانه تنها نقاط قوت را می بینند و هر چیزی را دستاورد قلمداد می کنند، آن هم در مقایسه با ۵۰ سال پیش و این در صورتی است که کشورها وضعیت خود را با یک سال و حداکثر با ۵ سال پیش خود مقایسه می کنند. باید در کنار نقاط قوت و دستاوردهای انقلاب اسلامی که مهمترین انها استقلالی است که جمهوری اسلامی ایران در دنیا دارد و از زیر سلطه خارج شده است، به نقاط ضعف و آسیب هایی که در جای جای محلات این شهر و کشور ریشه دوانده است نیز توجه کنیم.

سالاری با بیان اینکه اشاره نکردن و بی توجه بودن به این مشکلات و ضعفها، کمک به امام، انقلاب، مردم و آرمانهای شهدا نیست، ادامه داد: وضعیت فعلی با این حجم از چالش ها برازنده نظام جمهوری اسلامی ، ملت و شهروندان نیست و باید در کنار هم نسبت به حل این مشکلات اقدام کنیم. توجه به منافع و مصالح شخصی، حزبی و جناحی به جای منافع عمومی و مصلحت جمعی مهمترین عامل این حجم از چالشها و مشکلات است که یکی از این مشکلات نیز افزایش روزافزون حضور زنان و مادران در زندانهاست.

این عضو شورای شهر در پایان یادآور شد: ایجاد کارآفرینی و زمینه اشتغال برای آحاد جامعه به خصوص زنان سرپرست خانوار و بساط گستران و دستفروشان که تنها فضاهای عمومی، پیاده راه ها و میدانها برای آنها باقیمانده که بعضا نگاه سلبی برای استفاده آنها از این فضاها وجود دارد، مهمترین رسالت مدیریت شهری و سایر نهادها است که خوشبختانه در مدیریت شهری دوره پنجم توانستیم مصوبه ارزشمند «ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون» در شهر تهران را به تصویب برسانیم و مدیران شهری کارهای ارزشمندی در این زمینه انجام دادند که به زودی شاهد تجلی این اقدامات خواهیم بود.

پویش مردمی آزادی مادران زندانی و گلریزان به مناسبت ولادت حضرت فاطمه در منطقه ۵ با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران محمد سالاری و شهربانو امانی از اعضای شورای اسلامی تهران، محمود کلهری، شهردار منطقه ۵، جمعی از خیرین، هنرمندان ‌و ورزشکاران برگزار شد.

خبرنگار: علی سی پی

۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 8325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =