لزوم انتقال تجربه های برگزاری «جشنواره شهر آماده» به سایر کلانشهر

یک نماینده مجلس گفت: زبان هنر کاملترین روش در ارائه آموزش های پیش از وقوع بحران است از این رو شهرداری تهران تجربه های برگزاری جشنواره شهر آماده را به سایر کلان شهرها انتقال دهد.

غلامرضا شریعتی اندراتی، عضو کمیسیون عمران و ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی مدیریت بحران با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم و عکس شهر آماده گفت: موضوع پیشگیری از بحران یکی از ارکان اساسی در مدیریت بحران است که مهمترین حوزه آن آموزش و یادآوری است.

او با اشاره بر اینکه باید هشدارهای لازم در ارتباط با انواع بحران‌های احتمالی پیش از وقوع به شهروندان ارائه شود، گفت: بدون شک در میان روش‌ها و فنون مختلف آموزش، زبان هنر اثرگذارترین و ماندگارترین است؛ از این رو برگزاری جشنواره‌هایی همانند جشنواره فیلم و عکس شهر آماده به توسعه مسائل و موضوعات آموزشی و ارائه دانش لازم به شهروندان به ویژه در کلان شهرهایی همانند تهران کمک بسیار زیادی می‌کند.

شریعتی در ادامه افزود: ارائه خدمات پس از حادثه در نقاط متراکمی همانند پایتخت بسیار دشوار است لذا باید از هر طریق ممکن خود امدادی را در شهروندان افزایش داد.

ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی مدیریت بحران با اشاره به اینکه وظیفه شهرداری‌های بزرگ به ویژه شهرداری تهران در ارائه آموزش‌های پیش از وقوع حادثه بسیار سنگین‌تر و بیشتر است، بیان کرد: از این رو به نظر می‌رسد اقدام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در برگزاری این جشنواره ملی برای اولین مرتبه بسیار ارزشمند است.

به گزارش مهر، شریعتی در پایان گفت: بهتر است شهرداری تهران به عنوان یک اقدام نوع دوستانه تجربه‌های خود را از برگزاری این جشنواره به سایر شهرها از جمله کلانشهرها انتقال دهد.

۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 8368

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =