پیشگیری از آبگرفتگی در بارش های زمستانه

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ از اقدامات پیشگیرانه از آبگرفتگی های احتمالی در بارش های فصلی خبر داد و گفت: با درنظر گرفتن اخبار سازمان هواشناسی درخصوص بارندگی، پیش از آغاز بارش اقدامات پیشگیرانه در این منطقه انجام می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه، ۴ "حمیدرضافرخی" در این باره گفت: با توجه به قرار گرفتن در فصل بارندگی و پیشگیری از مشکل آبگرفتگی های فصلی، انهار و مسیل های منطقه بازبینی و نظافت شد و شرایط انهار و جویها در بارندگی تحت کنترل قرار گرفت.
او  با اشاره به شناسایی نقاطی که احتمال آبگرفتگی آنها زیاد است، گفت: زباله های ریخته شده در انهار یکی از عوامل اصلی آب گرفتگی است که در این عملیات جوی ها، مسیل ها و نهرها پاکسازی شد.
فرخی با اشاره به حفظ بهداشت و نظافت شهری به عنوان راه اصلی جلوگیری از آبگرفتگی های معابر گفت: زباله های ریخته شده در انهار یکی از عوامل اصلی آبگرفتگی است  که متاسفانه در روزهای کرونایی زباله هایی همچون ماسک نیز بدان افزوده شده و بر همین راستا به صورت روزانه از مسیل ها و کانال ها بازدید به عمل آمده و نظافت انهار و مسیل ها صورت می گیرد.
او در ادامه با اشاره به کسب رتبه نخست منطقه ۴ تهران درخصوص لایروبی و پاکسازی مسیل ها و آبهای سطحی افزود: منطقه ۴ دارای حدود ۵۰ کیلومتر کانال و مسیل روباز، روبسته و مدفون است که بعضا مسیل ها و کانال ها طبق برنامه زمانبندی لایروبی می شوند و  با اقدامات انجام شده از سوی حوزه خدمات شهری منطقه، تا به امروز آبگرفتگی ها به حداقل رسیده است.
فرخی گفت: با پیگیری های به موقع نقاط خطرپذیر شبکه ها شناسایی و اقدامات لازم درخصوص بازگشایی دریچه های مدفون و احداث منهول های دسترسی به شبکه ها به خوبی انجام شده است.
او در پایان گفت: امید است همیاری شهروندان در کنار برنامه ریزی های مدون مدیریت شهری پایتخت را به شهری سلامت و پاکیزه تر تبدیل کند.

۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲
کد خبر: 8375

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =