چرخه مدیریت پسماند نیازمند اصلاحات ساختاری است

شهر: عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت: با تصویب لایحه طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران و حمایت همه دستگاه ها و شهرداران مناطق شاهد افزایش بازیافت پسماند خواهیم بود. یک فوریت لایحه طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران امروز (یکشنبه، ۱۹ بهمن) در شورای شهر تهران به تصویب رسید.

سید آرش میلانی، عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهر در این باره گفت: طرح جامع پسماند بعد از دو سال مطالعه گسترده که شاید بالغ بر ۱۷ جلد گزارش باشد چشم انداز مدیریت پسماند در ۲۰ سال آینده شهر را مشخص می کند. این لایحه امروز توسط شهرداری تهران در دستور کار شورا قرار گرفت و با توجه به همراهی که وجود داشت یک فوریت آن به تصویب رسید.

او ادامه داد: راهبردهای اصلی پسماند در شهر تهران در این طرح پیگیری می شود و الزاماتی که شهرداری باید رعایت کند منظور شده است. یک جدول زمان بندی برای سرمایه گذاری ها و اقدامات تکمیلی نیز در آن مشخص شده است.

میلانی بیان کرد: اهمیت لایحه این است که نیازمند اصلاحات ساختاری در چرخه مدیریت پسماند شهر هستیم که مصوبه شورای شهر که بعدا به تصویب کارگروه استانی مربوطه می رسد زیر ساخت محکمی برای ادامه این فعالیت ها ایجاد می کند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر توضیح داد: یکی از مشکلاتی که در گذشته وجود داشت این بود که بعضی از حلقه های مهم مانند تفکیک از مبدا فراموش شده بود و امیدواریم که با تصویب این طرح و حمایت همه دستگاه ها و شهرداران مناطق شاهد باشیم که بازیافت پسماند افزایش پیدا کند.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
کد خبر: 8404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =