شهردار منطقه ۱۱ تهران در نشست هم اندیشی و بررسی طرح های گروه اجرایی کارگاه ملاقات با خیابان ولی عصر(عج) در سکانس ورودی این خیابان از ترمیم جداره های شهری و افزایش روشنایی در محله راه آهن خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱ تهران، نصراله آبادیان با اشاره به اقدامات سال های گذشته که موجب تقویت محور شهری محله راه آهن و افزایش امنیت های اجتماعی در این محدوده شد؛ گفت: ایجاد پلازای شهری، جابجایی ایستگاه اتوبوس پایانه راه آهن، احیا و باززنده سازی فضای میدان راه آهن، حصار کشی بوستان امیریه، ایجاد فضای سبز و ازین دست اقدامات در سه سال گذشته تا کنون موجب تقویت محله راه آهن و کاهش برخی آسیب های موجود در محله شد که خوشبختانه با اقبال عموم شهروندان همراه بود.

آبادیان افزود: در سال های گذشته تلاش بسیاری توسط همکارانمان در شهرداری منطقه ۱۱ شکل گرفت تا موضوع اصلاح طرح تفضیلی در محدوده محور وحدت اسلامی، شوش و بخشی از خیابان ولی عصر(عج) که منجر به عقب نشینی و بعضا تخریب بخشی از بافت تاریخی منطقه می شد؛ مرتفع شود.

آبادیان در ادامه تشریح اقدامات شهروند محور در محله های مرکزی تهران بیان کرد: در راستای اقدامات تهران ۱۴۰۰، در تلاش هستیم تا با توافق اداره برق بتوانیم ارتقای کیفی روشنایی در محله راه آهن را افزایش و برخی جداره های واجد ارزش تاریخی را در طرح مرمت قرار دهیم.

 در ادامه این نشست رضا فیضی، راهبر گروه کارگاه ملاقات با خیابان ولیعصر در بخش ورودی خیابان ضمن اشاره به همکاری هایی که از سوی شهرداری نسبت به شناسایی محدوده و معضلات انجام شده است؛ گفت: در طول سه هفته مطالعاتی که اعضای گروه به جمع آوری اطلاعات و ثبت نظرات شهروندان پرداختند؛ به این نتیجه رسیدیم که طراحی و برنامه ریزی شهری در این محدوده باید برای ایجاد فضای امن برای حضور کودکان و والدینشان باشد که در نتیجه اگر فضا و حضور را با طراحی های شهری مبتنی بر پیوست های اجتماعی در نظر بگیریم، شاهد افزایش امنیت اجتماعی و اقدامات کالبدی مهمی خواهیم بود.

 او اضافه کرد: محله راه آهن دارای قدمت تاریخی فراوانی است که بر اساس مطالعات صورت گرفته آثار دو دوره مهم تاریخی شامل قاجار و پهلوی اول را در این محله شاهد هستیم و برای معرفی این تاریخ به مردم و گردشگران ایده های مختلفی را در نظر داریم.

 راهبر گروه نهم از ملاقات با خیابان ولیعصر در انتها افزود: با کمک شهرداری منطقه ۱۱ تهران می توانیم محدوده طرح را افزایش دهیم و با نگاه وسیع تری به موضوعات کالبدی شهری و اجتماعی گامی موثر برای رفاه بیشتر و زیست پایدار شهری برداریم.

۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
کد خبر: 8405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =