عکس غیر حرفه‌ای منتشر شده از مجسمه استاد شهریار، مبنای قضاوت نیست

کیفیت ساخت مجسمه استاد شهریار و مجسمه سیلیکونی سایر شخصیت های موزه مشاهیر برج میلاد که ۸ سال پیش توسط یکی از اساتید مجسمه ساز شناخته شده کشور ساخته و نصب شده اند، بارها مورد تایید هنرمندان مجسمه ساز قرار گرفته است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی برج میلاد، روز گذشته عکسی از مجسمه استاد شهریار واقع در موزه مشاهیر برج میلاد در فضای مجازی منتشر شده است که احساسات ایرانیان را نسبت به ساخت مجسمه  مشاهیر بزرگی همچون استاد شهریار برانگیخته است. این در حالی است که با اندکی دقت  می توان متوجه شد که زاویه عکس گرفته شده و کیفیت دوربین بصورت غیرحرفه ای انتخاب شده و کاملاً با مجسمه واقع شده در موزه مشاهیر برج میلاد متفاوت است.

 علیرضا خاقانی، خالق مجسمه های موزه مشاهیر برج میلاد که در حال حاضر عضو انجمن مجسمه سازان کشور است، بیان کرد: این مجسمه به همراه ۱۵ مجسمه دیگر از مشاهیر ایران ۸ سال پیش از جنس سیلیکون ساخته و در خانه هنرمندان ایران با حضور مقامات و هنرمندان رونمایی شد و در همان زمان شهرداری تهران تصمیم گرفت که این مجسمه ها را به برج میلاد به عنوان یادمان ملی ایرانیان انتقال دهد تا شهروندان بتوانند به هنگام بازدید از برج میلاد، با این مشاهیر بیشتر آشنا شوند.

او ادامه داد: من نمی دانم که چرا یک عکس دفورمه شده از استاد شهریار در فضای مجازی منتشر شده است، در حالیکه این مجسمه شباهت بسیار زیادی با استاد شهریار دارد و حتی یک بار هم شهردار تبریز پس از بازدید از موزه مشاهیر برج میلاد، از من خواست تا مشابه این مجسمه برای شهرداری تبریز ساخته شود که  با آن مخالفت کردم.»

به گفته این استاد مجسمه ساز؛ تمامی مجسمه های ساخته شده از جنس سیلیکون نیازمند مراقبت های ویژه است و تیم هنری ما بصورت دوره ای به موزه مشاهیر برج میلاد رفته و بازنگری های لازم را انجام می دهند و حتی در این مدت تعدادی از مجسمه ها نیز به کارگاه منتقل شده اند تا بهسازی های لازم روی آنها انجام شود.

خاقانی بیان کرد: من ضمن احترام به نظرات تمامی مخاطبان، پیشنهاد می دهم که عکس های منتشر شده از استاد شهریار را در اینترنت مشاهده کنند و سپس این عکس ها را با مجسمه موجود در موزه مشاهیر مقایسه کنند.

روابط عمومی برج میلاد ضمن تاکید بر ابهام در علت و نیت انتشار عکسی غیرحرفه ای از این مجسمه بعد از ۸ سال از ساخت و نصب و بازدید میلیون ها نفر بازدید کننده از همه اقشار و اقوام ایرانی و غیرایرانی و جریان سازی ناشی از آن، برای روشن شدن اذهان عمومی عکس مجسمه ساخته شده و تصاویری که مجسمه از روی آن ساخته شده است را منتشر می کند.

۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
کد خبر: 8422

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =