۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 8427

شادی آزادی زنان زندانی

محمود کلهری، شهردار منطقه ۵
شادی آزادی زنان زندانی

همواره شاهد این هستیم که چهره های شاخص یا نهادهای مردمی برای آزادی زندانیان جرایم غیرمالی که با یک اشتباه یا یک غفلت پشت میله های زندان چشم انتظار روزهای بهتر هستند قدم بر می دارند و این نشان می دهد که فارغ ازهر بحثی کمک کردن به افرادی که می توانند طعم شیرین آزادی را بچشند چقدر لذت بخش است.

در میان هزاران نفر زندانی در سراسر کشور، زنانی هم هستند که به دلیل جرایم غیر عمد و عمدتا مالی از جمله ضمانت بستگان به ویژه همسر و برادر و ... در پشت میله های زندان به سر می برند. بسیاری از آنان هیچ نقشی در جرم رخ داده ندارند و تنها به دلیل اعتماد به نزدیکان خود امروز در بند هستند. در موارد دیگر هم بیشترشان به دلیل فشارهای اقتصادی، یک اتفاق، حادثه، پیشامد، بی‌تدبیری و حتی بلندپروازی پشت میله‌های زندان، روزها را از پی هم می گذرانند.

 این روزها کم کم حال و هوای نوروز و خانه تکانی و سال جدید به مشام می رسد و جای خالی مادرانی که می توانستند در خانه خود و در کنار همسر و فرزندانشان حضور داشته باشند، حس می شود و اگر لحظه ای درنگ کنیم می بینیم که چه خوب می شد اگر ما در این اتفاق مهم سهیم بودیم. هر ساله با نزدیک شدن به سال نو، سنت حسنه جشن نیکوکاری و کمک به نیازمندان را شاهد هستیم که کمک های مردم عزیز پررنگ تر از گذشته می شود و چه خوب که حالا برای شادی مادران و آسایش و آینده فرزندان آنها به کمک زنان زندانی جرایم غیر عمد رفته و با کمکی هر چند کوچک در این اتفاق بزرگ سهیم باشیم.

 شهرداری منطقه ۵ تهران در کنار رسالت های فرهنگی و اجتماعی خود که بر دوش دارد در این زمینه نیز "دومین پویش آزادی مادران زندانی" را پیش گرفت تا با جلب حمایت مردم از طریق واریز کمک‌های آن‌ها به ستاد دیه کشور امکان آزادی زنان زندانی جرائم غیرعمد که توان مالی رهایی از زندان را ندارند، فراهم کند. مردم باید بدانند که شهرداری در کنار فعالیت های عمرانی و خدمات شهری، در مباحث انسان دوستانه نیز باید پیشقدم باشد و این را به نوعی یک مسئولیت اجتماعی می داند که همه نهادها باید این مسئولیت را بر دوش خود احساس کرده و در کنار مردم برای رقم زدن شهری با نشاط و مردمی شاد تلاش کنند.

مهم نیست که این کمک چه میزانی باشد، بلکه نفس کار و دعوت دیگران به انجام این امر خیر می تواند زنجیره ای از کمک های مردمی را بسازد و منجر به آزادی تعداد زیادی از زنان زندانی شود که مثل من و شما نوروز امسال را پای سفره هفت سین و در کنار خانواده خود سپری کرده و قطعا ما هم در شادی آنها سهیم خواهیم بود.

۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 8427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =