آغاز ششمین دوره ممیزی املاک پایتخت در منطقه ۳

ششمین دوره ممیزی املاک شهر تهران که منشاء تغییرات، کیفیت زندگی و تصمیم سازی ها در سطح کلان شهری می شود در منطقه ۳ آغاز بکار کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، چندی پیش احمد تواهن شهردار این منطقه تهران با اشاره به آغاز ششمین دوره ممیزی املاک شهر تهران، این اقدام ارزشمند را سبب به روز شدن اطلاعات شهر دانست که بر اساس آن می‌توان برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری در شهر انجام داد.
به گفته او؛ با اطلاعات ناقص نمی توان به یک برنامه مطلوب و کارآمد دسترسی پیدا کرد  و به طور قطع با چنین رویه ای مدیران شهری و شهر در اجرا به مشکل برمی‌خورند و چه بسا از اهداف خود دور ‌شوند.
تواهن با اشاره به اسناد و قوانین بالادستی درباره ممیزی املاک بیان داشته است؛ چون شهر موجود زنده و پویاست قانون گذار پیش بینی کرده که هر پنج سال یکبار تغییرات در شهر ممیزی و اطلاعات قبلی به روز شوند. از جمله عوارض قانونی عوارض نوسازی است و زمانی این عوارض واقعی‌ خواهند بود که مبتنی بر اطلاعات ممیزی باشند.
شهردار منطقه سه تهران، معتقد است؛ اینکه گفته می‌شود هدف انجام ممیزی صرفا کسب درآمد است، تعبیر درستی نیست اما طبیعی است برای اینکه عوارضی تعیین شود باید بدانیم در شهر چه می گذرد.
شهردار منطقه ٣ اضافه کرد: طبیعی است اگر منابع درآمدی بر اساس ممیزی املاک تعریف شود، جهت گیری صحیح و پایدار خواهد بود. درواقع ممیزی به هنگام کردن اطلاعات شهر، کاربردها و کاربری‌ها و ساخت و سازهای شهری است  بنابراین هر چقدر به روزتر باشد تصمیم‌گیری‌ها و برنامه ریزی های شهری موفق تر خواهد بود.
تواهن با بیان اینکه بر اساس قانون نوسازی سالیانه تمام املاک موجود شهر متناسب با عرصه، اعیان، نوع ساخت و تعداد طبقات باید عوارض به شهر پرداخت کنند، گفت: درآمدهای حاصل از این عوارض  صرف نگهداشت و توسعه شهر می‌شود اما سهم این درآمدها در بودجه شهرداری در سال‌های دهه شصت و پیش از آن بسیار بیشتر از امروز بوده است.

احمد تواهن در این راستا  اقدام شایسته و موثر معاونت مالی و اقتصاد شهری  منطقه درباره تشکیل کمیته در آمدی و تلاش برای دستیابی به درآمدهای پایدار را ارزشمند و سازنده برشمرد.
  عقیلی سرپرست معاونت مالی و اقتصاد شهری منطقه ۳ در این باره گفت: در این دوره از ممیزی قصد داریم تا با بروزرسانی داده ها و اطلاعات املاک، وضع موجود کاربری های املاک، فعالیت های غیرمسکونی در ساختمان ها، املاک فاقد مجوز، تراکم، نوع مصالح بکار رفته شده در ساختمان ها و بناهای آنها را با بهره گیری از ظرفیت های نواحی بررسی کنیم.
او بیان می کند: تمامی نقشه های املاک این منطقه در قالب ۴ هدف بروز رسانی شده است، در این باره می توان از امکان دریافت اطلاعات آنلاین، بازدید تیم نظارت متشکل از کارشناسان متخصص شهرسازی نام برد.
عقیلی با ذکر حساسیت و لزوم پیگیری ویژه موضوعات درآمدی برای تامین به موقع منابع نقدی شهرداری تهران، گفت حوزه های ذی ربط را برای پیگیری پرونده های مطرح شده دعوت می کنیم وبه منظور بررسی و نحوه عملکرد بهینه با معاونت شهرسازی، اداره املاک، اجرای احکام، اداره حقوقی و نواحی به بحث و تبادل افکار می پردازیم. سرپرست معاونت مالی و اقتصاد شهری منطقه ۳  در این رابطه گفت: به منظور دستیابی به توسعه پایدار باید دقت نظر داشت و نسبت به ثبت موارد جدید وصول عوارض در سریع ترین زمان ممکن اقدام کرد.
 

۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
کد خبر: 8429

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =