اجرای طرح «هر محله یک گروه دوچرخه سوار»

شهردار منطقه ۱۵ از آغاز طرح «هر محله یک گروه دوچرخه سوار» در راستای گسترش حمل ونقل پاک در محلات ۲۰ گانه منطقه ۱۵ خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، وحیدرضا انارکی محمدی با بیان مطلب فوق افزود: راهبرد اصلی مدیریت شهری برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا، توسعه حمل ونقل پاک بویژه دوچرخه و مترو است.

 او با اشاره به اینکه دو رویکرد توسعه حمل و نقل پاک و اولویت دادن به پیاده‌محوری و پرهیز از خودرومحوری را در دستور کار قرار دادیم افزود: تلاش کردیم با تامین زیرساخت ها، احداث مسیر دوچرخه سواری در محله های منطقه، افزایش ایستگاه ها و تعداد دوچرخه و نیز طرح های آموزشی و ترغیبی شهروندان را به استفاده از این وسیله پاک تشویق کنیم.

محمدی به طرح «هر محله یک گروه دوچرخه سوار» اشاره کرد و گفت: این طرح به همت پارک ترافیک با همکاری اداره آموزش های شهروندی ویژه بانوان و با هدف ایجاد وگسترش گروه های دوچرخه سوار مردمی و NGO  ها آغاز به کار کرده است و علاقه مندان می توانند برای ثبت نام و آموزش به نزدیکترین سرای محله سکونت خود یا اداره آموزش های شهروندی مراجعه کنند.

شهردار منطقه اضافه کرد: این آموزش ها با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در سه سطح مقدماتی، میانی و تکمیلی – دوچرخه سواری شهری برگزار می شود که مرحله مقدماتی به صورت مجازی و ۲ مرحله دیگر به صورت عملی در گروه های ۲۰ نفره در بوستان ترافیک منطقه و توسط مربیان فدراسیون برگزار می شود.

محمدی با اشاره به وضعیت آلودگی هوا در کلانشهر تهران و لزوم فرهنگ سازی افزود: با برپایی چنین برنامه هایی بتوانیم فرهنگ استفاده از دوچرخه را برای تمامی اقشار جامعه نهادینه کنیم.

 پارک ترافیک منطقه ۱۵ در ناحیه سه به آدرس خیابان شهید ابراهیمی، خیابان شهید اسماعیلی واقع است.

۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
کد خبر: 8444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =