اتمام عملیات آبگیری دریاچه شهدای خلیج فارس 

مدیر عامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران از اتمام عملیات آبگیری دریاچه شهدای خلیج فارس خبر داد.

به گزارش شهر فریدون رضوی کیا، مدیر عامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران با اشاره به اینکه پهنه آبی مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس، دارای مساحتی بالغ بر ۱۳۰ هکتار است که هر ساله به دلیل گرمای هوا، مقدار قابل توجهی از حجم آب دریاچه تبخیر می شود، اضافه کرد: تبخیر آب در فصل گرما باعث می شود که برای رساندن آب دریاچه به تراز مطلوب، آب مورد نیاز دریاچه از طریق رودخانه فصلی کن تأمین شود.

او با بیان اینکه امسال آب دریاچه در کمترین مقدار خود یعنی در تزار ۱۲۶۶.۳۹ متر از سطح دریای آزاد بود و تا رسیدن به تراز مطلوب، ۱۱۱ سانتی متر فاصله داشت،گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران و شرکت آرماتور پردیس (مدیریت طرح دریاچه) و با مساعدت سازمان فنی و مهندسی شهر تهران روند آبگیری دریاچه از بیست و یکم دی ماه شروع و در سیزدهم بهمن ماه جاری به اتمام رسید.

مدیر عامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران با اشاره به میزان آب وارد شده به دریاچه خلیج فارس اضافه کرد: امسال ۱.۴۰۷.۷۸۰ مترمکعب آب از رودخانه کن پس از طی مسیر هفت کیلومتری کانال سرپوشیده و مراحل تصفیه، وارد مخزن دریاچه شهدای خلیج فارس شد و به این ترتیب تراز آب دریاچه در سطح مطلوب یعنی تراز ۱۲۶۷.۵۰ متر از سطح دریای آزاد قرار گرفت.

رضوی کیا افزود: هر چند آب هدایت شده از رودخانه کن، دارای کیفیت خوبی است، اما قبل از انتقال به مخزن دریاچه، با هدف حفظ آبزیان و سازگاری آب رودخانه با اکوسیستم دریاچه، در تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس، تصفیه شده و پس از انجام اقدامات فنی وارد دریاچه می شود و همین امر باعث شده آب دریاچه به لحاظ مشخصات زیست محیطی دارای کیفیت بسیار بالا و مطابق با استانداردهای بین المللی باشد.

او در ادامه افزود:تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس قادر است با ظرفیت ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب رودخانه کن را تصفیه کرده و در طول سال به صورت مستمر با پشتیبانی سیستم بازچرخانی آب، مراقبت های لازم را برای بهبود کیفیت آب به اجرا در آورد.

دریاچه شهدای خلیج فارس در منطقه ۲۲ شهر تهران واقع شده است و یکی از پرمخاطب ترین مراکز گردشگری شهری کلانشهر تهران به شمار می آید که همه روزه به ویژه ایام تعطیل میزبان هزاران نفر از گردشگران شهری از نقاط مختلف شهر تهران و استان های همجوار مانند البرز و قزوین است.

۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 8449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =