اجرای برنامه های مشترک برای ارتقاء شاخص های سلامت شهری در ۶ منطقه پایتخت

صورتجلسه همکاری مشترک اداره کل سلامت شهرداری تهران با دانشگاه علوم پزشکی ایران در راستای ارتقاء سطح سلامت شهروندان به ویژه در شش منطقه منتخب پایتخت به امضا رسید.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، صورتجلسه همکاری مشترک بین اداره کل سلامت شهرداری تهران و دانشگاه علوم پزشکی ایران با هدف ارتقای سلامت شهروندان و همچنین استفاده مطلوب و بهینه و اثربخش از ظرفیت ها و توانمندی علمی پژوهشی و اجرایی طرفین با امضای زینب نصیری مدیر کل سلامت شهرداری تهران، جدید کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران منعقد شد.

بر اساس این صورتجلسه همکاری طرفین متعهد شدند با اجرای برنامه‌های مشترک در راستای ارتقاء سطح سلامت شهروندان به ویژه در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران از جمله مناطق ۵،۶،۹،۱۸،۲۱،۲۲ گام های اساسی بردارند.

زینب نصیری مدیر کل سلامت شهرداری تهران در نشست امضای صورتجلسه  ضمن بیان خلاصه‌ای از عملکرد این حوزه برای ایران، بر لزوم اجرای برنامه‌های مشترک در راستای اهداف ترسیم شده تاکید کرد.

او ظرفیت‌های موجود در شهرداری تهران برای استفاده نهادهای تخصصی از جمله دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی را قابل توجه دانست و ابراز امیدواری کرد این اقدام گامی مثبت و اثربخش در ارتقاء سلامت شهروندان محسوب می شود.

کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با اشاره به فعالیت های شایان توجه اداره کل سلامت شهرداری تهران در صد محلات ۱۵۲ گانه شهر تهران، راه اندازی خانه سلامت کانونهای اجتماعی سلامت شورای سلامت محله و برنامه‌های آموزشی ارتقای سلامت را اقدامی مهم در راستای ارتقای سطح سلامت سلامت جسمی و روانی شهروندان تهرانی دانست و افزود: با همکاری طرفین می توان نسبت به افزایش اثربخشی و همچنین توسعه خدمات و دسترسی بیشتر برای شهروندان اقدام کرد.

او خاطرنشان ساخت: مجموعه فعالیت‌های مشترک طرفین می تواند به عنوان الگویی برای سایر دانشگاه های شهر تهران مورد استفاده قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، ارتقاء شاخص های سلامت شهری، بهبود و ارتقاء سلامت شهروندان، فرهنگ‌سازی، آموزش و ترویج شیوه زندگی سالم و ایجاد تعامل مثبت و اثربخش به منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌های طرفین از مفاد مهم این صورتجلسه همکاری مشترک به شمار می‌رود.

۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
کد خبر: 8453

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =