با آمادگی کامل به استقبال مراسم یوم الله ۲۲ بهمن می رود

به مناسبت چهل و دومین سالگرد شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی، شهرداری منطقه ۹ به عنوان میزبان این مراسم ملی- مذهبی با آمادگی کامل و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و ایمنی، با اجرای برنامه های متنوع این ایام، به استقبال مراسم ۲۲ بهمن می رود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، سید مصطفی موسوی شهردار منطقه با بیان اینکه امسال برگزاری مراسم راهپیمایی به واسطه شیوع ویروس کرونا متفاوت از سنوات قبل و به صورت موتوری و ماشینی انجام می گیرد گفت: برگزاری مراسم امسال تجربه ای جدید برای مدیریت شهری خصوصا در منطقه ۹ محسوب می شود که امیدواریم با تدابیری که اتخاذ شده است شاهد برگزاری بدون دغدغه و با شکوه راهپیمایی باشیم.
۳۰ هزار متر خط کشی محوری در معابر منطقه ۹
موسوی در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا و برگزاری راهپیمایی موتوری و ماشینی اظهار داشت: به منظور آشکار سازی خطوط عبوری برای انتظام ترافیکی و ارتقاء ایمنی تردد خودروها و عابران پیاده، عملیات خط کشی محوری خیابان آزادی -  مسیر ویژه خط یک BRT – میدان آزادی – مسیر ویژه خط ۲ BRT در بزرگراه آیت الله سعیدی و  بخشی از بلوار استاد معین و میدان استاد معین به طول  ۳۰.۰۰۰ متر انجام شده است.

فضاسازی و آذین بندی خیابان و میدان آزادی
شهردار منطقه ۹ در ادامه با تشریح جزئیات اقدامات انجام شده در حوزه  خدمات شهری و محیط زیست افزود: در آستانه یوم الله ۲۲ بهمن، شهرداری منطقه همانند سنوات پیشین نسبت به فضاسازی مسیرهای منتهی به میدان آزادی برای برگزاری این مراسم باشکوه اقدام کرده است.
او عنوان کرد: عملیات شستشو و رفت و روب معابر، لایروبی انهار، ایمن سازی، پاکسازی مبلمان شهری، شستشوی و پاکسازی بدنه و نمای شهری از جمله اقدامات صورت گرفته، قبل از برگزاری مراسم ۲۲ بهمن می باشد.
موسوی در ادامه بیان کرد: رسیدگی و بهبود نگهداشت شهر به خصوص در روز ۲۲ بهمن، فضاسازی مناسب قسمت غربی پایتخت به وسیله نصب بنر و پرچم جمهوری اسلامی ایران به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، نصب ریسه های نوری و آذین بندی خیابان و میدان آزادی و میادین شاخص، از دیگر اقدامات انجام گرفته در حوزه معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه است.


اجرای ویژه برنامه های متنوع هنری و فرهنگی


او همچنین با اشاره به ویژه برنامه های فرهنگی به مناسبت ایام الله دهه فجر گفت: شهرداری منطقه ۹ ویژه برنامه هایی در قالب جشن، مسابقات فرهنگی و اجتماعی  در بازه زمانی ۱۲ تا ۲۲ بهمن را برگزار می کند.
شهردار منطقه ۹ با اشاره به برنامه های متنوع فرهنگی و اجتماعی دهه فجر گفت: برگزاری  تئاتر و نمایش نامه خوانی در خیابان اجتماعی، برگزاری استیج در روز ۲۲ بهمن ماه مقابل ساختمان شهرداری، اجرای هم خوانی سرود ای ایران  توسط شهروندان و رها کردن ۱۷۹ فانوس در آسمان به یاد ۱۷۹ شهید بهمن ماه سال ۱۳۵۷ در میدان آزادی، برپایی شب شعر در اندیشه سرای دکتر قریب، برگزاری مسابقه های متنوع در فضای مجازی توسط نواحی و سرای محلات به همراه اهدای هدایا، فراهم کردن امکان تبادل و فروش  کتاب با ۵۰ درصد تخفیف در گروه سنی کودکان و بزرگسالان و برپایی غرفه کودک با اجرای برنامه های متنوع از جمله ساخت و رنگ آمیزی پرچم  توسط کودکان و اهداء آن به شهروندان در خیابان اجتماعی، برگزاری کاروان سیار فجر در قالب پخش موسیقی، هم نوایی گروه سرود و اجرای طرح آینده روشن در قالب آذین بندی هرمحله یک کوچه و جا نمایی ایستگاه فرهنگی از جمله اقدامات اداره فرهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی است.
غبار روبی مزار شهدا  و نصب پرچم جمهوری اسلامی ایران
موسوی در خاتمه با اشاره به اجرای برنامه های دهه فجر توسط حوزه بسیج منطقه ۹ از جمله دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی از مزار شهدای انقلاب، یادآور شد: نصب پرچم بر سردر اماکن تجاری و مغازه های منطقه نیز در دستور کار بسیج منطقه قرار دارد.

۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
کد خبر: 8456

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =