جانمایی ۳ مخزن آبیاری قطره‌ای فضای سبز و ذخیره آب

برای ساماندهی شبکه آبرسانی و رفع مشکل احتمالی کمبود آب، معاونت خدمات شهری شهرداری منطقه۸، اقدام به جانمایی ۳ مخزن آب پلی اتیلن در نقاط مختلف منطقه کرده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸، مسعود رنجبریان شهردار منطقه۸ در این‌باره گفت: از سنوات گذشته تعدادی حلقه چاه آب در منطقه وجود داشته که آبیاری فضای سبز منطقه به وسیله ذخایر آب این  چاه‌ها انجام می‌شده است؛ اما با توجه به اخطارهای اداره آب و فاضلاب و استانداری مبنی بر احتمال پایان ذخایر آبی، با نظر کارشناسان خدمات شهری و اکیپ‌های مطالعاتی ۳ مخزن پلی اتیلن و بتنی برای ذخیره آب و آبیاری فضای سبز در منطقه جانمایی شده است.

رنجبران درباره این مخازن گفت: یک مخزن پلی اتیلن  با ظرفیت  ۱۱۰۰ متر مکعب در تقاطع خیابان ثانی و گلشن دوست برای آبیاری فضای سبز، یک مخزن بتنی با ظرفیت ۷۰۰ متر مکعب در بوستان معلم در خیابان جانبازان و مخزن بتی دیگر در بوستان امدادگر با ظرفیت ۱۱۰۰ متر مکعب در بزرگراه رسالت جانمایی کرده‌ایم. جانمایی این مخازن باعث می‌شود سطح زیادی از فضای سبز محدوده، آبیاری قطره‌ای شود که برای اولین بار در منطقه۸ در حال اجراست که نظمی را در آبیاری فضای سبز ایجاد می‌کند و از طرفی ذخیره آب در این مخازن باعث می‌شود از منابع آب‌های زیر زمینی استفاده نشود.

شهردار افزود: اکنون بخشی از بار مخزن پلی اتیلن تقاطع خیابان ثانی در محل جانمایی شده و بخشی دیگری از آن در حال بارگیری است. همچنین با اقدامات انجام شده دیگر نیازی به استفاده از ذخایر آب‌های زیرزمینی برای آبیاری فضای سبز منطقه نخواهد بود.

۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 8467

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =