کمیته مناسب سازی منطقه ۲۱ با حضور مدیر کل سلامت شهرداری تهران برگزار شد

با حضور نصیری مدیر کل سلامت شهرداری تهران، شهردار، معاونین، شهرداران نواحی و مدیران ارشد شهرداری منطقه ۲۱ جلسه ای با محوریت موضوع مناسب سازی منطقه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱، بیگی معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه در ابتدای این نشست هم اندیشی با بیان اینکه اقدامات موثر و مطلوبی در زمینه مناسب سازی معابر و همسطح سازی پیاده‌روها صورت گرفته گفت: طی جلساتی که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران در منطقه ۲۱ برگزار شد، مقرر شد تمامی پروژه های شهری اعم از بزرگ و کوچک مقیاس با نگاه جدیدی مورد بازنگری قرار گیرد و برای تردد توان یابان و جانبازان مناسب سازی شود.
نصیری مدیر کل سلامت شهرداری تهران در ادامه این نشست تخصصی گفت: همانگونه که همه مستحضرید امروز با شهری روبرو هستیم که سالها، استانداردهای مناسب سازی در آن لحاظ نشده ولی خوشبختانه، با نظر خاص و تاکید ویژه شهردار کلانشهر تهران شاهد این هستیم که هیچ پروژه دیگری بدون امضای معلولین و در نظر گرفتن نیازهای عبور و مروری آنها به بهره برداری نخواهد رسید.
نصیری افزود: با تحولات صورت گرفته، امروز در تمامی مناطق ۲۲گانه شهر تهران، احصاء و شناسایی نقاط ضعف و قوت در زمینه مناسب سازی ها جهت سهولت در تردد توانیابان و جانبازان سرافراز با نظرخواهی از معلولین و بهره گیری از اعضای NGO های تخصصی و همچنین اعضای کانون های معلولین محلات و مناطق انجام می شود.
وی ضمن تقدیر از توجه ویژه مدیریت ارشد شهری منطقه ۲۱ درخصوص برگزاری منظم جلسات کمیته مناسب سازی افزود: بهره گیری از ظرفیت های سمن ها و کانون های معلولین و از همه مهمتر برقراری ارتباط دوسویه فی مابین مدیریت شهری منطقه به عنوان بازوی اجرایی کارها با ذینفعان اصلی و بهره برداران این اقدامات که همان توان یابان هستند، نوید رقم خوردن اتفاقات فرخنده در منطقه خواهد بود.
 شهردار منطقه۲۱ در ابتدای این نشست ضمن تبریک فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت:  مبحث رسیدگی به معلولین و انجام مناسب سازی ها جزء مواردی است که مناسبت محور نبوده و خاص زمان معینی نیست، چراکه باید جزئی از فرهنگ اجتماعی و هنجارهای ما باشد و تحقق شعار "تهران؛ شهری برای همه" نیز در سایه همین اقدامات زیرساختی و فرهنگ سازی ها محقق خواهد شد.
رجب زاده ادامه داد: در حوزه مسائل زیرساختی و بهبود وضعیت فعلی زیرساخت های شهری کار آسانی در پیش رو نداریم،   چرا که روند طولانی مدتی درحد چند دهه به اشتباه با نادیده گرفتن حقوق تمام اقشار جامعه دنبال شده و این تغییر زمان بر و بسیار هزینه بردار است.
شهردار منطقه ۲۱ همچنین تاکید کرد: من این قول را داده ام و هم اکنون نیز مجدد تکرار می‌کنم که هیچ پروژه ای در منطقه۲۱ چه در مقیاس محله‌ای  و چه در مقیاس منطقه ای بدون لحاظ شدن استانداردهای مناسب سازی افتتاح و مورد بهره قرار نخواهد گرفت.
رجب زاده یادآور شد: تهیه و تدوین بانک اطلاعاتی از معلولین و پراکندگی محله ای سکونت آنها در دستور کار ویژه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲۱ قرار گرفته تا بر اساس آمارهای دقیق بتوان برنامه ریزی جامعی برای این بخش مهم از جامعه شهروندی انجام دهیم و طبق بانک اطلاعاتی احصا شده، مکان های مناسب و نزدیک به محل سکونت توان یابان را شناسایی کرده و  بر اساس این اطلاعات پروژه هایی را که برای آنان در دستور کار داریم، اجرا کنیم.

۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
کد خبر: 8500

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =