برنامه ها را با وحدت در شان آیین ملی برگزار کردیم

به مناسبت چهل و دومین سالگرد شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی، شهرداری منطقه ۹ به عنوان میزبان این مراسم، با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی نسبت به اجرای برنامه ها با وحدت و در شان این آیین ملی اقدام کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، سید مصطفی موسوی شهردار منطقه ۹، با اشاره به شراط خاص برگزاری مراسم یوم الله ۲۲ بهمن گفت: به رغم همه محدویت ها و سختی ها، خوشبختانه با برنامه ریزی مناسب، مجموعه همکاران در حوزه های مختلف شهرداری منطقه، شاهد اجرای برنامه ها با کیفیت خوب بودیم؛ از جمله رخدادهای جالب، اجرای شایسته و هماهنگ از کاروان دوچرخه سواری سازمان حمل و نقل ترافیک تهران و دانشکده علوم نظامی بود.  
او افزود: برگزاری مراسم ۲۲ بهمن امسال، برای ما در شهرداری منطقه ۹ تجربه متفاوت و خاصی بود؛   تجربه ای که  می تواند جلوه ی نوین و موفق از مدیریت یک جشن ملی به نمایش بگذارد.
شهردار منطقه ۹ در  خاتمه عنوان کرد: مجموعه مدیریت شهری سال سختی پشت سرگذاشت؛ برنامه های فشرده ای داشتیم از مراسم یادبود سرادر شهید سلیمانی تا مراسم ۲۲ بهمن و سایر برنامه های جاری در طول سال؛   ما تمام کوشش خود را بکار بستیم تا ضمن مراقبت از سلامت همگانی، برنامه ها را در شان آیین ملی برگزار کنیم.
میزبانی شایسته منطقه ۹ از شرکت کنندگان در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن
علی حیدری مسئول اجرایی برنامه ۲۲ بهمن در منطقه ۹ بیان کرد: شرایط خاص کشور و تهران، باعث تغییر رویه جاری و ثابت سالیان گذشته در برگزاری مراسم ۲۲ بهمن شده است؛ لذا محوریت از راهپیمائی پیاده به وسایل نقلیه موتوری و دو چرخه منتقل شده است، هماهنگی ترافیکی از میدان امام حسین تا میدان آزادی و سایر مسیرهای برای حرکت خودورئی و موتوری، انجام شد.
او در ادامه افزود: اولویت نخست ما حفظ سلامت شهروندان و همکاران ما در مجموعه شهرداری بوده است،   بنابر این سعی داشتیم برای جلوگیری از سرایت بیماری کرونا از شکل گیری تجمع شهروندان جلوگیری کنیم.
حیدری در انتها ضمن تشکر از زحمات شبانه روزی همکاران خدوم در همه حوزه ها گفت: با همکاری و همیاری پرسنل در شهرداری منطقه ۹ توانستیم میزبان شایسته ای برای این جشن ملی باشیم.
نمایش جلوه های فرهنگی و انقلاب اسلامی در فضایی با نشاط برای شهروندان
در ادامه علیرضا خامسیان سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۹، در تشریح برنامه های این معاونت در روز ۲۲ بهمن گفت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بوده است؛ لذا شایسته است  نهادهای فرهنگی برای تعمیق باورها و ارزشهای انقلاب گام بردارند که در این راستا در مدیریت شهری و حوزه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه، برنامه هایی را تدارک دیدیم تا ضمن نمایش جلوه های فرهنگی و انقلاب اسلامی، بتوانیم فضایی با نشاط برای شهروندان منطقه ۹ فراهم آوریم.
او افزود: یکی از برکات بارز انقلاب اسلامی، رسیدگی و یاری به نیازمندان است؛ بنابراین با همیاری خیرین منطقه سعی کردیم ضمن شناسایی تعدادی از خانواده های نیازمند بنا به سنت حسنه انقلاب، از آنها دستگیری کنیم.
سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۹ در ادامه با اشاره به برنامه های اجرایی در منطقه عنوان کرد: یادبود ۱۷۹ شهید انقلاب اسلامی با برافراشتن بالون در میدان آزادی با عنوان آرزوهای انقلاب، اجرای برنامه مشترک با همکاری بنیاد رودکی برای برگزاری گروه¬های هنری با نواختن  موسیقی و سرایش نواهای انقلابی،   اجرای تئاتر با محتوای انقلابی در خیابان اجتماعی به مدت سه روز برپایی استیج و اکران  تصاویر دیده نشده یا کمتر دیده شده از امام راحل و انقلاب  اسلامی برای نخستین بار بخش دیگری از برنامه های مناسبتی شهرداری منطقه ۹ است.
خامسیان در جمع بندی سخنانش، با اشاره به رسالت مدیریت شهری در حوزه اجتماعی و فرهنگی گفت: تلاش بر این بوده تا ضمن حفظ سلامت عمومی، در محیط و فضایی مناسب تعامل مستقیم و موثر با شهروندان مورد توجه قرار گیرد.
پاکسازی معابر غربی پایتخت بلافاصله بعد از مراسم ۲۲ بهمن
مصطفی دینی معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۹ در ادامه گفت:  معاونت خدمات شهری در سالهای گذشته همواره به نوعی متولی اصلی برگزاری مراسم بوده، هم درآماده سازی فضای مراسم و هم در تدارک  ملزومات و هم در حین برگزاری مراسم، اما امسال با همه گیری ویروس کرونا الگوی نوینی از مدیریت  خدمات شهری پیش گرفته شد و ظرفیت های نوینی در زیباسازی شهر تعریف کردیم، از جمله در زیبا سازی مانند آذین بندی و نصب ریسه  های نوری، سعی شد خلاقیت های نوینی به کار گرفته شود.
وی در ادامه، با اشاره به زیبا سازی و آماده سازی فضای خاص میدان و برج آزادی با شکلی متفاوت بعنوان قلب مراسم، افزود: با توجه محوریت میدان آزادی، سعی کردیم با ظرافت  جلوه هایی زیبا و باشکوه در سیمای شهر تهران پدید آوریم.  
معاون خدمات شهری منطقه ۹ در پایان سخنانش، گفت: نیروهای خدمات شهری بلافاصله بعد از اتمام مراسم جهت خدمت رسانی به شهروندان، پاک سازی معابر را در دستور کار قرار دادند.

۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
کد خبر: 8501

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =