سبزه نوروزی با طعم مرکبات در منطقه ۱۳

به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه، پویش سبزه نوروزی با دانه مرکبات به منظور حفظ محیط زیست، مصرف بهینه و صرفه جویی آب در محلات منطقه ۱۳ راه اندازی شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، مجتبی شکری، شهردار منطقه با بیان اینکه  چند روزی است که پویش متفاوتی توسط اداره آموزش شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی  در فضای مجازی محلات منطقه راه اندازی شده است، گفت : این پویش فرهنگی که هدف نهایی آن فرهنگسازی و ارتقای آگاهی شهروندان است، از یک رویداد به ظاهر ساده  آغاز می شود.

او با بیان اینکه هر سال  معمولا از بذر های گندم و عدس برای کاشت سبزه عید استفاده می شود و با همین شیوه، میلیون ها کیلو غلات و میلیارد ها لیتر آب هدر می رود ، گفت: از این رو با هدف فرهنگسازی و ارتقای آگاهی شهروندان برای صرفه جویی و حفظ منابع و سرمایه های آبی و محیط زیست، این پویش را برگزار می کنیم تا مردم بیش از پیش این موضوع را رعایت کنند.

شهردار منطقه افزود:با توجه به شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا، پویش کاشت دانه مرکبات با هشتگ آموزش شهروندی همراه با فیلم آموزشی در کانال  و فضای مجازی سرای محلات منتشر می شود

این آموزش ها برای تمامی گروه های سنی است و کودکان و والدین می توانند با انجام آن در کنار هم زمانی متفاوت را سپری کنند.

شهردار منطقه، ویژگی اصلی این پویش را، بهره مندی از سبزه نوروزی بعد از سپری شدن ایام سال نو برشمرد و اضافه کرد : شهروندان در این پویش با تهیه سبزه از دانه مرکبات مانند پرتغال، لیمو و نارنج که دور انداختنی نیست و بعد از ایام عید هم می تواند به رشد خود ادامه بدهد به حفظ محیط زیست کمک کرده و در نهایت می توانند یک نهال داشته باشند.

شکری افزود: همکاران من در این پویش به دنبال ارزیابی و برگزاری مسابقه و فضای رقابتی نیستند، بلکه امیدوارند این طرح به نغییر رفتار شهروندی منجر شود.

۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹
کد خبر: 8533

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =