دسترسی ویژه به بقعه بی بی شهربانو

شهردار منطقه ۲۰ از اجرای عملیات احداث مسیر دسترسی ویژه به بقعه بی بی شهربانو خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ فرهاد افشار گفت: به منظور دسترسی و تردد شهروندان به بقعه بی بی شهربانو به عنوان یکی از بناهای تاریخی و گردشگری مهم شهرری و استان تهران که در دامنه جنوبی کوه بی بی شهربانو واقع شده است عملیات عمرانی این مسیر و بهسازی فضای سبز آن انجام شده است.

افشار با بیان اینکه به منظور رفاه حال شهروندان مسیر تردد خودرو و پیاده رو احداث شده است، افزود: عملیات عمرانی مسیر دسترسی شهروندان از جاده امین آباد به طول ۶۵۰ متر و مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع با اجرای زیرسازی و آسفالت انجام شده و در دو طرف این مسیر نیز عملیات پیاده روسازی به مساحت ۳ هزار و ۳۰۰ مترمربع در حال احداث است.

او ادامه داد: با توجه به اهمیت حفظ میراث طبیعی کوه بی‌بی شهربانو و جذب گردشگر، عملیات احداث دو بوستان در ضلع غرب و شرق این مسیر نیز اجرایی خواهد شد.

او با اشاره به اهمیت توسعه فضاهای سبز شهری به عنوان یکی از معیارهای توسعه پایدار شهری جوامع اضافه کرد: در حاشیه این مسیر، فضای سبز به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع با کاشت گونه های گیاهی مقاوم و سازگار با آب و هوا و اقلیم منطقه از جمله زیتون تلخ و پامپاس گراس اجرا شده است.

شهردار منطقه با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز شهری از اولویت های مدیریت شهری این منطقه است، گفت: در راستای توسعه فضاهای سبز بزرگراهی، ۲۴ هزار و ۶۰۰ مترمربع فضای سبز شهری با کاشت گونه های گیاهی مقاوم با اقلیم شهر تهران از جمله زیتون تلخ، یاس شیروانی و سرو در حاشیه بزرگراه امام علی (ع) اجرا شده است.

۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 8601

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =