۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
کد خبر: 8621

توسعه محلات؛ مشارکت شهروندان و توسعه شهر

محمود کلهری، شهردار منطقه۵
توسعه محلات؛ مشارکت شهروندان و توسعه شهر

یکی از سیاست های اصلی شهرداری تهران اجرای پروژه های کوچک مقیاس بر اساس سند توسعه محلات و مطالبات مردم است که زیر ساخت اجتماعی اجرای پروژه‌ها از طریق شورایاران، شهروندان و سازمان‌های اداری موجود در محله‌ها فراهم می شود.

پروژه‌های کوچک مقیاس، طرح‌های کوچکی است که به کم و کاستی‌های هر محله مربوط می‌شود که شاید به جهت کوچک بودن از چشم مسئولان دور مانده ولی به جهت مطالبه شهروندان، این مشکلات باید در اسرع وقت رفع شود. این پروژه‌ها در مقایسه با پروژه‌های کلان علاوه بر هزینه کمتر، رضایت شهروندان را در پی دارد. بر این اساس می‌توانیم به‌ جای پروژه‌هایی با مقیاس بسیار بزرگ ، صدها پروژه کوچک محلی را اجرا کنیم. پروژه‌هایی به خواست مردم و برای مردم و به گونه‌ای که امکان اظهار نظر و مشارکت در اجرای پروژه برای عموم شهروندان فراهم باشد.

با اتخاذ این رویکرد بخشی از مشکلات شهری از پایین ترین سطوح شهری اصلاح شده و رضایتمندی مردم نیز بیشتر جلب می‌شود. با اجرای پروژه های توسعه محلی، ضمن افزایش مشارکت مردم محله، برای افزایش کیفیت زندگی شهروندان نیز تلاش می شود.

نگاه بر این است که با تمرکز بر روی پروژه‌های کوچک مقیاس در محله‌ها، بتوانیم ضمن تأمین رضایت شهروندان از مشارکت حداکثری آنها و همچنین شورایاران برای توسعه محلی بهره ‌گرفته و شعار مدیریت شهری مبنی بر «تهران، شهری برای همه» را محقق کنیم. در منطقه ۵ نیز در کنار برنامه هایی که برای افزایش نشاط و امید دراین منطقه در نظر گرفته شده اجرای پروژه های توسعه محلی نیز در اولویت قرار دارد تا در این زمینه نیز با مشارکت و همراهی شهروندان،افزایش رضایتمندی آنها را شاهد باشیم.

ایجاد، تکمیل و یا تجهیز بوستان ها، تجهیز پاتوق های محله، راه اندازی و تجهیز زمین ورزشی، فعالیت‌های عمرانی محله‌ها شامل آسفالت‌ریزی و بهسازی معابر، جدول‌گذاری و پیاده‌روسازی، احداث یا تبدیل کانیو، فعالیتهای ترافیکی نظیر اصلاح هندسی و نصب تجهیزات ترافیکی، اقدامات خدمات شهری نظیر نصب مخزن، رنگ پوششی، تامین روشنایی و نورپردازی و بسیاری موارد دیگر از جمله این پروژه های محله محور است که در سطح محلات تعریف شده و در منطقه ۵ نیز برای اجرای آنها برنامه ریزی شده است.

توجه به خواسته های مردم و ایجاد رضایت و ارتقای کیفیت زندگی برای عموم شهروندان همواره مدنظر و در اولویت های شهرداری منطقه بوده که در این میان اجرای پروژه های خرد مقیاس در سطح محلات که نیاز مردم و ضروریات زندگی آنهاست می تواند ما را در مسیر رضایتمندی شهروندان با سرعت بیشتری پیش ببرد.

۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
کد خبر: 8621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =