بوستان جنگلی سرخه حصار تبدیل به مقصد گردشگری می شود

شهر: برای تبدیل بوستان جنگلی سرخه حصار به یک مقصد گردشگری اعتباری ۱۳۵ میلیارد تومانی ابلاغ شده تا پروژه های مختلفی در آن انجام شود. پروژه هایی که تا دو ماه آینده اجرایی می شود و شامل آسفالت، خط کشی، فضای سبز، سرویس های بهداشتی، آلاچیق، مبلمان شهری و مسیر دوچرخه سواری هشت کیلومتری است.

سجاد سبحانی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۳ در گفتگو با شهر با بیان اینکه، امسال اعتباری معادل ۱۳۵ میلیارد تومان برای قطب گردشگری سرخه حصار به منطقه ۱۳ ابلاغ و در قالب بودجه شهرداری تهران لحاظ شده است، گفت: این مقوله یک ردیف اعتباری مستمر در چند سال گذشته بوده بدین ترتیب که برای منطقه ۱۳ هر ساله اعتباری در نظر گرفته می شده که امسال با یک رشد قابل توجه به ۱۳۵ میلیارد تومان رسیده است.

او با بین اینکه فراخوان انتخاب مشاور برای اجرای پروژه ها انجام شده و تا حدود دو ماه آینده اجرای این پروژه ها آغاز خواهد شد، افزود: بخشی از این اعتبار صرف پروژه های زیرساختی خواهد شد که فضای طبیعی بوستان سرخه حصار را جهت استفاده شهروندان آماده می کند. این پروژه ها عمدتا شامل آسفالت، خط کشی، فضای سبز، سرویس های بهداشتی، آلاچیق و مبلمان شهری است. بخشی از این آسفالت مربوط به مسیر دوچرخه سواری بوستان جنگلی سرخه حصار است که یکی از بزرگترین پیست های دوچرخه سواری کشور و شاید بزرگترین پیست دوچرخه سواری شهر تهران به مسافت هشت کیلومتر باشد.

معاون امور اجتماعی فرهنگی  شهرداری منطقه ۱۳ اضافه کرد: این پیست که یک مسیر دوچرخه سواری جنگلی است، از قبل وجود داشته و اکنون در حال احیا و نوسازی است. پروژه های دیگری نیز قرار است انجام شود تا یک مقصد گردشگری برای شهر تهران تعریف و بخشی از اوقات فراغت شهروندان در این بوستان سپری شود.

بوستان جنگلی سرخه حصار یکی از بزرگترین پارک های ملی و جزو قدیمی ترین شکارگاه های جنگلی حفاظت شده از دوران قاجار است که مساحتی در حدود ۹۲۰۰ هکتار دارد و در شرق پایتخت واقع شده است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی این بوستان جنگلی که همه قسمت های آن به جز بخش شمال شرقی تحت کنترل و حفاظت سازمان محیط زیست قرار دارد  به پارک ملی تغییر نام داد.

خبرنگار: علی سی پی

۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =