تاکید مدیریت ارشد شهری بر رویکرد انسان محور در مجموعه شهری

سرپرست معاونت روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، در نشست صمیمانه ایی که با پرسنل روابط عمومی منطقه۹ داشت؛ بر نقشی اساسی روابط عمومی ها در تغییر رویکرد مدیریت شهری از نگاه بتنی و عمرانی به انسان‌ محوری تاکید کرد.

به گزارش شه ربه نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹، سمیه عالمی پسند سرپرست معاونت روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در که نشست شورای اطلاع رسانی منطقه۹ شرکت کرده بود، در بازدید از اداره روابط عمومی گفت: رویکرد مدیریت شهری در دوره اخیر، انسان محور بوده و تلاش مجموعه مدیریت شهری بر این است که به جای تمرکز صرف بر پروژه های عمرانی، کیفیت زندگی شهروندان بهبود پیدا کند.
او در ادامه با اشاره به رسالت روابط عمومی شهرداری تهران افزود: شناسایی و شناساندن، خدمات و فعالیت های مدیریت شهری می تواند در قضاوت شهروندان و ارزیابی آنها از مجموعه شهرداری تهران موثر واقع شود که این وظیفه مهم بر دوش روابط عمومی هاست.
سرپرست معاونت روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران تاکید کرد: مدیریت شهری بر آن است تا انسان را محور و مبنای سیاست گزاری با ایجاد محیط عمومی بیشتر برای تعاملات  اجتماعی، افزودن بر فضای شهر مانند میدان گاه امیرکبیر، ایجاد مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری، حراست از محیط زیست و باغ ها و در یک کلام ساختن محیطی مناسب برای زندگی و تامین آرامش و امنیت روانی شهروندان تهرانی است.
عالمی پسند افزود: رویکرد انسان محور، بعضا باعث کاهش درآمدهای شهرداری شده است؛ چراکه با توقف دور باطل تراکم‌فروشی و مگاپروژه‌های تبلیغاتی از منابع مالی کاسته می شود؛ اما اولویت دادن به آینده شهر و شهروندان، بخش مهم رویکرد نوین مدیریت شهری است که انتقال آگاهی به شهروندان در این موارد، رسالت مجموعه روابط عمومی است.
او با اشاره به دستورالعمل جدید ارزیابی عملکرد روابط عمومی در شهرداری تهران، گفت: با تعریف شاخص های جدید، ضمن رعایت عدالت در ارزیابی عملکرد مناطق ۲۲ گانه، کارآمدی ادارات دیده می شود.

۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
کد خبر: 8648

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =