از راه‌اندازی اولین خط اتوبوس‌های «فول‌الکتریک» تا خرید ۸۰ اتوبوس دوکابین

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درباره خرید ناوگان جدید حمل و نقل عمومی تهران توضیحاتی داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران؛ محمود ترفع افزود: به تازگی، ۱۱۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید رونمایی شده و ۴۰ دستگاه دیگر نیز در اسفندماه تحویل شرکت واحد شده و به بهره‌برداری می‌رسد.
او ادامه داد: تنها ظرفیت موجود کشور برای تولید اتوبوس دوکابین در اختیار یک کارخانه است که در صدد هستیم تا در صورت موافقت شورای شهر، ۸۰ دستگاه اتوبوس دوکابین از آن کارخانه خریداری کنیم.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تصریح کرد: البته ظرفیت دیگری از محل تبصره ۱۹ بودجه دولت پیش‌بینی کرده‌ایم و موافقت ۱۶۰ میلیارد تومان را نیز از وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه گرفته‌ایم، ضمن این‌که بخش خصوصی هم در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کند.
او افزود: هر چند اتوبوس‌های برقی قیمت بسیار گرانی دارند اما در صدد هستیم تا اولین خط اتوبوس برقی کشور را به صورت «فول‌الکتریک» راه‌اندازی می‌کنیم.
ترفع افزود: سرمایه گذاری ما در نخستین خط اتوبوس برقی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است که ۱۶۰ میلیارد تومان آن از طریق دولت و مابقی آن نیز از محل تبلیغات و کرایه‌ای که از مسافران دریافت می‌کنیم، تأمین می‌شود.
او در ادامه افزود: از سال ۸۹ کمک‌های مالی دولت‌ها برای خرید اتوبوس جدید با وجود فرسوده شدن اتوبوس‌های موجود و افزایش تعداد مسافران در اختیار شهرداری تهران قرار نگرفت و شرایط مالی دولت و مدیریت شهری باعث شد که اتوبوس‌های مورد نیاز ناوگان اتوبوسرانی تهران تأمین نشوند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اضافه کرد: ۵۰ درصد از منابع مالی خرید اتوبوس‌های جدید توسط شهرداری تهران تأمین شده که کمک خوبی است و البته پیگیر اوراق مشارکت سال ۹۹ نیز هستیم تا به کمک آن بتوانیم ناوگان جدید را خریداری کنیم، ضمن آن‌که حمل و نقل عمومی در هیچ شهری در دنیا سودآور نیست و با توجه به نقش حمل و نقل همگانی در بهبود محیط زیست و کاهش ترافیک، دولت‌ها به این بخش کمک می‌کنند.
ترفع گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، حجم زیادی از مسافران حمل و نقل عمومی ریزش کرده و در ناوگان اتوبوسرانی تهران، بیش از ۶۰ درصد کاهش مسافر داریم و کرایه‌ای که مسافران پرداخت می‌کنند، به هیچ وجه نمی‌تواند هزینه‌های ناوگان را در حال حاضر پوشش دهد.

۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 8650

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =