مناف هاشمی: ورودی‌های مترو کارکرد یک ایستگاه کامل را دارند

شهر: صبح امروز دو ورودی جدید ایستگاه های مترو میدان صنعت و بسیج گشایش یافت. با افتتاح این ورودی جدید ایستگاه بسیج شهروندان دیگر مناطق از جمله منطقه ۱۴ می‌توانند از حمل‌ و نقل پاک بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار شهر، چهارشنبه -۲۹ بهمن ۱۳۹۹- ورودی‌های دو ایستگاه میدان صنعت و بسیج واقع در خط ۷ مترو با حضور  سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک؛ علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)؛ فرنوش نوبخت و مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران افتتاح شد.

سیدمناف هاشمی، معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این مراسم بیان کرد: با افتتاح این دو ورودی شهروندان دیگر مناطق از جمله منطقه ۱۴ می‌توانند از حمل‌ و نقل پاک بهره مند شوند.

او درباره کارکرد ورودی‌ ایستگاه‌ها گفت: بعضی از ورودی‌ها کارکرد یک ایستگاه کامل را دارند چرا که تعدادی از ورودی‌ها میان دو بزرگراه واقع شده‌اند یا در منطقه دیگری هستند. بنابراین ایستگاه‌های اینچنینی برای شهروندان بسیار ضروری و کارکرد ویژه خود را دارند.

هاشمی ضمن اشاره به هزینه کرد حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت این دو ورودی جدید، افزود: همه امکانات مناسب سازی در افتتاحیه‌های جدید مدنظر قرار دارد. این امکانات بار مالی سنگینی دارد اما برای معلولان و افراد کم توان بسیار ضروری است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه همیشه مشکلات مالی برای پروژه‌های عمرانی وجود دارد، گفت: اما امسال وضعیت بد نبود چرا اوراق مشارکت از بانک آینده وصول شده است. همچنین یکهزار میلیارد تومان از اوراق مشارکت ۱۳۹۸ وصول شده و برای ۵۰۰ میلیارد تومان باقی مانده دو ملک به وثیقه گذاشته شده است. طبق آخرین جلسه‌ای که با مدیرعامل بانک رفاه روز گذشته برگزار شد، امیدواریم که هفته آینده این ۵۰۰ میلیارد تومان به حساب شهرداری واریز شود. این پول عمدتاً برای تکمیل ایستگاه‌های مترو و خرید اتوبوس تعلق می‌گیرد.

او در ادامه توضیح داد: دولت سهم اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ خود را به صورت صد در صدی پرداخت کرد اما امیدواریم که دولت از اوراق مشارکت ۱۳۹۹، حمایت کند. هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان برای مترو و ۵۵۰ میلیارد تومان به اتوبوسرانی تخصیص خواهد یافت.

هاشمی ضمن اعلام افتتاح دو ایستگاه مترو جدید در ۱۴ اسفند ۱۳۹۹، گفت: به لطف خدا، چهار ایستگاه دیگر در ۲۰ اسفند به بهره برداری خواهد رسید. برای تکمیل این ۶ ایستگاه کاملاً تأمین اعتبار شده و پیمانکاران سه شیفت درحال کار هستند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ممکن است تعدادی از ایستگاه در اوایل فروردین ۱۴۰۰ افتتاح شوند، افزود: توانستیم ۱۰۰ میلیارد تومان از شهرداری تهران نقدینگی فوری دریافت کنیم تا به پیمانکاران تزریق شود. همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر هم از تسهیلات بانک شهر قرار است دریافت کنیم.

علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در مراسم افتتاح ورودی دوم ایستگاه بسیج، بیان کرد: با همکاری شهرداری منطقه ۱۴ ورودی دوم ایستگاه بسیج ساخته و امروز بهره برداری می‌رسد. ورودی نخست این ایستگاه در اسفند ۱۳۹۷ به بهره برداری رسید و امروز پس از گذشت دو سال، ورودی دوم افتتاح می‌شود.

او در ادامه بیان کرد: اهمیت بهره برداری ورودی‌های دوم برای تسهیل استفاده شهروندان از شبکه مترو بر کسی پوشیده نیست.

به گفته مدیرعامل این شرکت، تمامی اقدامات مناسب سازی با استانداردهای به روز شهرداری تهران اجرا شده است.

خبرنگار :ملیکا هاشمی

۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 8651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =