۳۰۰ میلیارد تومان برای ساخت ۲ ورودی خط ۷ اختصاص یافت

شهر: هر ایستگاه مترو، باید دستکم دو ورودی داشته باشد؛ هم به لحاظ سهولت دسترسی شهروندان و  جلوگیری از ازدحام جمعیت در ورود و خروج از ایستگاه و هم از حیث الزامات ایمنی که در مواقع بحرانی و  حوادث احتمالی، نیازی ضروری به حساب می‌آید.

به گزارش شهر، در دوره کنونی مدیریت شهری، برنامه مدونی برای تکمیل ورودی‌های ایستگاه‌های افتتاح شده تنظیم شد و اجرای آن در دستور کار قرار گرفت. ایستگاه‌های میدان صنعت و بزرگراه بسیج در خط ۷ مترو، مصادیق دیگری از این اقدام اجرایی شرکت مترو  به شمار می‌آیند که موعد بهره برداری همزمان از ورودی‌های دوم آن‌ها، اینک فرا رسیده است.

ورودی ایستگاه میدان صنعت

ایستگاه میدان صنعت در محل تقاطع بزرگراه شیخ فضل الله نوری، بلوار فرحزادی و بلوار پاک‌نژاد واقع شده است. این ایستگاه در اسفند ماه سال ۱۳۹۷ با افتتاح یک ورودی به بهره برداری رسید و امروز با تکمیل ورودی‌های آن، نه تنها حجم مسافران ورودی و خروجی به ایستگاه افزایش می‌یابد بلکه دسترسی شهروندان به ایستگاه مذکور از ضلع شمالی میدان صنعت (ابتدای بلوار پاک‌نژاد) نیز تسهیل خواهد شد.

ایستگاه میدان صنعت با زیربنای ۱۷ هزار متر مربع در عمق متوسط ۲۳ متر از سطح زمین قرار دارد. همزمان با افتتاح ورودی شمال غربی ایستگاه مذکور، پله‌های برقی آن به همراه مسیر ویژه افراد کم توان جسمی و حرکتی و نیز سیستم اطفاء حریق به بهره برداری می‌رسد؛ همچنین دسترسی به نیم طبقه تجاری احداث شده در فضای ایستگاه با بهره برداری از ورودی دوم میسر شده و شهروندان از خدمات آتی آن بهره مند خواهند شد. برای ساخت و بهره برداری از ورودی شمال غربی ایستگاه میدان صنعت، حدود ۱۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

ورودی ایستگاه بزرگراه بسیج

ایستگاه مترو بزرگراه بسیج در تقاطع بزرگراه‌های بسیج و شهید محلاتی قرار داشته و ورودی جنوبی آن در شهریور ماه ۱۳۹۸ به بهره برداری رسیده است. به موجب بهره برداری از ورودی شمالی ایستگاه مذکور، ضمن سهولت دسترسی شهروندان ساکن در محدوده بزرگراه شهید محلاتی به شبکه حمل و نقل ریلی پایتخت، انتظار می‌رود حوادث و تصادفات جرحی و فوتی در بخشی پر رفت و آمد از منطقه‌ای متراکم به لحاظ جمعیتی نیز کاهش یابد.

ایستگاه بزرگراه بسیج با زیربنای حدود ۱۰ هزار متر مربع در عمق متوسط ۱۷ متر از سطح زمین قرار دارد. این ایستگاه در واقع دومین ایستگاه از ابتدای خط ۷ مترو به شمار می‌آید و همزمان با افتتاح ورودی دوم آن، آسانسورهای مرتبط با ورودی مذکور به همراه پله برقی ‌های مربوطه، جهت تسهیل رفت و آمد افراد کم توان جسمی و حرکتی به بهره برداری خواهد رسید. در ضمن به منظور تأمین هرچه بیشتر ایمنی مسافران در مواقع اضطراری، پله فرار مرتبط با ورودی شمالی ایستگاه نیز آماده افتتاح شده است. برای ساخت و بهره برداری از ورودی دوم ایستگاه بزرگراه بسیج، مبلغی بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 8660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =