سه طرح فرامنطقه‌ای فضای شهری ری را متحول می کند

شهردار منطقه ۲۰ گفت: در راستای برنامه تهران ۱۴۰۰ سه طرح فرامنطقه ای طراحی شده است که به نوعی فضای شهری این منطقه را متفاوت خواهد کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ فرهاد افشار با بیان اینکه سه پروژه فرامنطقه ای در تهران ۱۴۰۰ با هدف ارتقاء هویت تاریخی و توسعه  اقتصادی ری برای این منطقه تعریف شده است، گفت: پیاده راه میدان مدرس به عنوان نخستین طرح اجرا خواهد شد که بر همین اساس میدان هادی ساعی از قسمت غربی حرم عبدالعظیم حسنی (ع) به صورت پیاده به صحن های غربی این حرم متصل می شود.

افشار افزود: طرح دوم میدانگاه جدید در ضلع شمال شرقی حرم است که به عنوان یک فضای شهری با توجه به اتصال پیاده راه حرم به این بخش، تاثیر گذاری خاصی به ویژه در مناسبت های مذهبی خواهد داشت.

او ادامه داد: محوطه سازی پیرامون باروی ری و چشمه علی به وسعت ۷ و نیم هکتار سومین طرحی است که براساس این برنامه به عنوان یک تفرجگاه تاریخی برای حضور افراد و ایجاد نشاط و سرزندگی تعریف شده است.

شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به اینکه پیشینه و قدمت بالای ری بسیار حائز اهمیت است و می بایست برجسته شود و اهمیت این موضوع بر هویت بخشی و ارتقاء اقتصاد این شهر بسیار تاثیر گذار است اضافه کرد: با توجه به اینکه پایه اصلی چشم انداز تهران ۱۴۰۰ توسعه اقتصادی است، با اجرای پروژه های منطقه ای تلاش می کنیم فضائی برای ارتقاء حس تعلق و نشاط و شادابی شهروندان را فراهم کنیم.

در برنامه شهری بر توسعه محله محوری تهران شامل ۱۳۵۰ محله، گذر از برنامه ریزی کالبدی به برنامه ریزی چند وجهی، گذر از اقتصاد ساخت و ساز به اقتصاد دانش بنیان، واگذاری تصدی گری ها، شفاف سازی و تسهیل فعالیت بخش خصوصی تاکید شده است.

۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
کد خبر: 8661

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =