بهره برداری از امکانات جدید ایستگاه مترو بسیج

مراسم بهره برداری از ایستگاه ورودی جدید مترو بسیج در منطقه۱۴با حضور سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران و کامبیز مصطفی پور شهردار منطقه۱۴، مدیران عامل شرکت راه آهن شهری تهران و شرکت بهره برداری تهران و حومه و جمعی از مدیران شهری منطقه برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۴، مصطفی پور با بیان اینکه ایستگاه جدید مترو بسیج در ورودی بزرگترین مجموعه شهربازی شرق تهران واقع شده و جاذب جمعیت است، گفت: با تلاش حوزه های مختلف شهری از حمل و نقل ترافیک گرفته تا فنی و عمران و خدمات شهری  اقدامات لازم آماده سازی و محوطه سازی برای بهره برداری به موقع از ایستگاه انجام گرفت.

مصطفی پور در ادامه با اشاره به بحث تملک برای اجرای این طرح گفت:از سالهای گذشته اجرای این طرح بر عهده شهرداری  بود که بالاخره انجام گرفت تا شاهد افتتاحیه ورودی این خط باشیم و تا پایان سال نیز ایستگاه خط دروازه دولاب افتتاح خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با افتتاح ورودی جدید خط بسیج، ضمن تشکر از همکاری و تلاش مدیریت شهری منطقه۱۴، گفت: خرسندیم که این ایستگاه ها در این دوره مدیریت شهری بهره برداری شد و دسترسی شهروندان به  حمل و نقل عمومی و سهولت دسترسی آنها به ایستگاه های مترو را ایجاد کرده است.

شهردار منطقه۱۴ نیز در ادامه از اجرای طرح ابتکاری راه اندازی خانه ویلچر و دوچرخه برای نخستین بار در منطقه۱۴  خبرداد و افزود: در همجواری شهربازی بسیج که در واقع ظرفیتی برای منطقه بشمار می رود، نخستین ایستگاه ویلچر و دوچرخه افتتاح شد تا کم توانان جسمی و حرکتی  با  ویلچری که در این ایستگاه در اختیارشان قرار می گیرد براحتی به خطوط مترو منطقه دسترسی پیدا کنند  و در نهایت  این امکان فراهم شده است تا بتوانند ویلچر را در ایستگاه مقصد تحویل دهند.

کامبیز مصطفی پور همچنین وجود این ایستگاه را  با توجه به تجهیز آن به دوچرخه، فرصتی برای تسهیل دوچرخه سواری شهروندان در مسیر های دوچرخه ایجاد شده در منطقه برشمرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران نیز با مثبت ارزیابی کردن  ایده خانه ویلچر و دوچرخه در منطقه ۱۴،گفت : این اتفاق که امیدواریم در سایر مناطق نیز اجرایی شود. در  منطقه۱۴ باعث شد تا عزیزان ویلچری و معلول ، بتوانند براحتی از همه ایستگاه ها  که مجهز به آسانسور و مسیرهای معین شده است، استفاده کنند.  

۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 8666

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =