دوره دوم کارگاه ملاقات با خیابان برگزار می شود

شهر: دوره دوم کارگاه ملاقات با خیابان در دو حوزه تخصصی «مجالی برای عکاسانه اندیشیدن» و «مجالی برای طراحانه اندیشیدن» به خیابان ولیعصر (عج)، توسط موزه و پایگاه میراث شهری خیابان ولیعصر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر، حوزه تخصصی «مجالی برای عکاسان اندیشیدن به خیابان ولیعصر» در کارگاه ملاقات با خیابان را بهنام صدیقی، مهدی وثوق نیا و محسن یزدی پور راهبری می‌کنند. همچنین وحید قاسمی و حسین گنجی به ترتیب به عنوان دبیر رویداد و دبیر شورای راهبری در این کارگاه فعالیت می‌کنند.

علاوه بر این، حوزه تخصصی «مجالی برای طراحانه اندیشیدن به خیابان ولیعصر» نیز توسط شیوا آراسته، بابک شکوفی، پرستو عشرتی، مهرناز عطاران، شیوا علینقیان، رضا فیضی، بهروز مرباغی، کامبیز مشتاق گوهری، سروش مهاجری، محمدرضا مهربانی، پژمان نوروزی، امیر وارسته و محمد یار احمدی راهبری می شود.

علاقه مندان برای ثبت نام در دوره دوم کارگاه «ملاقات با خیابان» که شرکت در آن رایگان است تا هفتم اسفند ماه ۱۳۹۹ مهلت دارند و برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس https://valiasr.tehran.ir/events مراجعه کنند.

کارگاه ملاقات با خیابان، یعنی خیابان در شهرکسی‌ست، کسی که می‌شود به ملاقات‌اش رفت و بنابر اینکه از چه منظری آن را می‌فهمیم این ملاقات برای هر کسی آداب خودش را پیدا می‌کند. از سوی دیگر، این کارگاه‌ها تلاشی برای ایجادِ امکان زندگی کردنِ شهر بنابر قاعده‌ی رشد از درون خود  و با اهالی‌اش است.

هدف از برگزاری دوره ‌دوم کارگاه ملاقات با خیابان و بنابر تجربه‌ای که از کارگاه اول حاصل شد شناسایی ظرف‌های گوناگون زندگی بر پیرامون خیابان مشجر و طولانی پایتخت، کشف ملموس و دقیق روایت‌ها و گفتگو با اهالی این خیابان است تا راه های ایجاد کیفیت هایی در شهر با فکری طراحانه یا نگاهی عکاسانه که برآمده از شناخت و رسیدن به روایتی است، بررسی شود، کیفیت‌هایی که یا حاصل طراحی‌اند یا حاصل بیانی عکاسانه.

عبدالرضا گلپایگانی، مصطفی کاظمی، حمیدرضا سپهری، اسکندر مختاری، حسین ایمانی جاجرمی، مهدی مقیم نژاد و ابراهیم حقیقی اعضای شورای راهبردی کارگاه ملاقات‌با خیابان را تشکیل می دهند.

خبرنگار: علی سی پی

۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 8674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =