کسب رتبه برتر آموزش در شهرداری منطقه ۳

در هشتمین ارزیابی جایزه تعالی آموزش در شهرداری‌ تهران که به منظور بررسی مصادیق و نتایج پیاده سازی و استمرار سیستم یکپارچه آموزش کارکنان صورت گرفت، اداره آموزش منطقه ۳ موفق به دریافت کسب رتبه خوب و اخذ تقدیر نامه شد.

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه ٣، ارزیابان اعزامی از انجمن ملی آموزش و توسعه منابع انسانی ایران طی جلسه ای که با حضور زهرا خوش برش معاون توسعه منابع انسانی، رییس اداره آموزش و کارکنان این اداره برگزار کردند، ضمن بررسی معیارهای ۹ گانه هشتمین جلسه تعالی، نتایج عملکردی و دستاوردهای آن را  خوب ارزیابی کردند.
سیاستگذاری و رهبری کلان آموزش و توسعه منابع انسانی، توسعه فرهنگ یادگیری و فراهم سازی انگیزه های درونی و بیرونی کارکنان، تدوین استراتژی های آموزش و تدوین اهداف بلند مدت و کوتاه مدت برای آن از جمله معیارهای ۹ گانه هشتمین ارزیابی جایزه تعالی آموزش در شهرداری است.  
 تدوین تجزیه و تحلیل شغل و نیازهای آموزشی مشاغل، تدوین عناوین و اهداف آموزشی، استقرار فرایندهای آموزشی شامل سامانه های نرم افزاری و سخت افزاری و بکارگیری روش های نوآورانه برای انتقال یادگیری، پایش و مدیریت فرایند از دیگر معیارهای این ارزیابی به شمار می رود.
طی فرایند ارزیابی، استقبال و درخواست معاون منابع انسانی به عنوان یکی از ارکان مدیریت و رهبری منابع انسانی به بررسی میدانی و پرسش از کارکنان در خصوص پیاده سازی و استقرار مدل آموزش و توسعه منابع انسانی و سنجش میزان رضایت آنان از عملکرد حوزه های معاونت توسعه منابع انسانی در منطقه، افزایش سرانه آموزش نسبت به سنوات گذشته بررسی شد.
همچنین تلاش در جهت اجرای روش های نوین یادگیری در منطقه از جمله مربیگری، منتورینگ، بهره مندی از پرسنل در شرف بازنشستگی برای جانشین پروری و...، بهره مندی ۹۵ درصدی کارکنان مشمول از مزایای فوق العاده ویژه کارشناسی، شناسایی فراگیران هم سطح برای کلیه دوره های آموزشی در جهت افزایش اثربخشی آموزش و همچنین رصد وضعیت بهره مندی از مزایای ۱۷۶ ساعت آموزشی، فوق العاده ویژه کارشناسی، دریافت گروه های تشویقی و... به عنوان عوامل انگیزشی  برای تشویق پرسنل جهت پیاده سازی فرهنگ یادگیری را از جمله نقات قوت و اثربخش منطقه عنوان شد.  
همچنین ارزیابان جهت دستیابی به مدل تعالی آموزش، تهیه مطالعه و پایش با موضوع درک فرهنگ سازمانی در بین کارکنان، مطالعات مستمر در خصوص اثربخشی آموزش و پیاده سازی آموزش ها در  عملکرد پرسنل و همچنین وجه بیشتر به شاخص ها و رویکردهای آموزش مهارت های فردی و پیاده سازی مدل IDP  در سازمان شهرداری تهران  پیشنهاد نمودند.
در این راستا شهرداری  منطقه ۳ به پاس تلاش در حوزه تعالی آموزش و توسعه منابع انسانی موفق به دریافت تقدیر نامه از سوی رییس انجمن علمی آموزش توسعه منابع انسانی ایران شد.


 

۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
کد خبر: 8681

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =