پیام شهردار تهران به سمینار علمی-تخصصی سلامت مردان

در سمینار علمی-تخصصی سلامت مردان که با همکاری شرکت شهر سالم در نخستین روز هفته سلامت مردان برگزار شد، پیام دکتر پیروز حناچی، شهردار تهران قرائت شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شرکت شهر سالم، همزمان با آغاز هفته سلامت مردان، سمینار علمی-تخصصی سلامت مردان به همت انجمن اورولوژی ایران و با همکاری شرکت شهر سالم در سالن همایش‌های بوستان گفت‌وگو برگزار شد.

در این سمینار همچنین پیام پیروز حناچی، شهردار تهران قرائت شد که متن کامل این پیام به شرح زیر است:

دنیای امروز همراه با تغییرات سریع و ناگهانی است؛ دنیایی که همگامی با آن نیاز به انعطاف و واکنش‌های سریع و حساب‌شده را ضروری می‌سازد و در این میان بروز پدیده‌هایی نظیر کرونا شرایط را پیچیده‌تر نیز ساخته است. بر همین اساس جامعه مردان که در فرهنگ‌های مختلف نقش‌ها و مسئولیت‌های ویژه‌ای را بر عهده دارند، به همان میزان نیز در معرض بیماری‌ها و آسیب‌های جسمانی و روانی مختص به خود قرار می‌گیرند. نقشی که مردان به تدریج همان‌طور که «رابرت بلای» در کتاب «مرد مرد» آورده است در طی دوران مختلف به ارث برده‌اند و گرچه از نقش اولیه خویش با تغییر و تعریف کار فاصله گرفته‌اند اما همچنان در ساختارهای مختلف و رفتارهای مرتبط با هنجارهای مردانه، ریسک بالا را تجربه می‌کنند. مشاغل خطرناک، وضعیت‌های اقتصادی و نوسانات آن، بیکاری و حمایت اجتماعی، مسئولیت‌های اجتماعی و خانوادگی، همگی عواملی هستند که بیماری‌های مختلفی برای جامعه مردان به همراه دارد. بیماری‌های قلبی، فشار خون به سرطان‌های مختلف و بعضا رایج مردان از یک سو و اختلالات روانی و تاثیر آن بر شرایط جسمانی به ویژه آن بخش که مرتبط با همسران آنها می‌شود در ایجاد و یا برهم‌ریختگی تعادل جامعه تاثیر مستقیم می‌گذارد. از آنجایی که به طور معمول و بر اساس مطالعات انجام شده مردان از توجه کمتر به خود رنج می‌برند و نسبت به سلامت جسمی و روانی خود کم‌توجه‌ترند، نقش انجمن اورولوژی ایران کلیدی خواهد بود. اینجانب به عنوان شهردار تهران هر آنچه که در محدوده فعالیت‌های مدیریت شهری قرار گرفته و سلامت جامعه را یاری می‌رساند، مورد تاکید قرار داده و در راستای شعار «تهران شهری برای همه» به هر موفقیتی که به تعادل روانی و جسمانی جامعه یاری برساند، تاکید می‌ورزم و به طور حتم تلاش و همت خود و همکارانم را در راستای ارتقای کیفیت زندگی مردم معطوف کرده و خواهم کرد. انشااله.

 همزمان در حاشیه سمینار علمی-تخصصی سلامت مردان، انجام ویزیت رایگان پزشک، متخصص تغذیه و روانشناس در درمانگاه‌های ۱۹گانه شهرداری تهران صورت پذیرفت.

حضور تیم اورژانس و فوریت‌های پزشکی شرکت شهر سالم، از دیگر بخش‌های مشارکت این شرکت در این سمینار بود.

۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
کد خبر: 8700

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =