میدان کمال الملک اصلی ترین نقطه تمرکز شهری در منطقه

رجب زاده شهردار منطقه۲۱ در ابتدای نشست تشریح و تدوین برنامه های اجرایی در آستانه فرارسیدن بهار ۱۴۰۰ گفت: میدان کمال الملک به عنوان اصلی ترین نقطه تمرکز شهری در منطقه ۲۱، می تواند به میدانگاهی با محوریت دیدگاه پیاده-محوری و توجه ویژه به عابرین پیاده تبدیل شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۱، رضا رجب زاده شهردار ورودی غربی پایتخت در ادامه افزود: جلب رضایت و اعتماد شهروندان یکی از مولفه های بنیادین پیوست های اجتماعی در انجام پروژه های شاخص در حوزه شهری است و قبل از شروع هر پروژه، می بایست مساله مهم  لحاظ کردن پیوست اجتماعی در بطن برنامه ها و قرارداد ها، مدنظر مدیران و کارشناسان باشد.

او ادامه داد: با اقدامات به موقعی که توسط همکاران حوزه های اجرایی در زمینه پروژه های توسعه محله ای (کوچک مقیاس) طی این چند ماه صورت پذیرفته، با یاری خدا، منطقه۲۱ هم اکنون با ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی؛ رتبه سوم در بین مناطق ۲۲گانه شهر تهران را در توسعه و پیشبرد طرح های کوچک مقیاس محلی دارد.

شهردار منطقه۲۱ در ادامه افزود: به طور مثال ۹۵درصد طرح جامع در توسعه بزرگراه های کلانشهر تهران محقق شده و این زیرساخت شهری به شکل قابل ملاحظه و البته نامتوازنی در این حوزه شکل گرفته، ولی از دیدگاه یک شهروند بازنشسته که ساکن یک محله است توقع و خواسته ای که از مدیریت شهری دارد روکش آسفالت مناسب، ساماندهی مخازن پسماند، جدول کشی مناسب، سرای محله فعال و مراکز خرید کوچک محله ای و ... می باشد، چراکه جغرافیای حضورش در شهر تهران همین محله کوچک خودش است و اینکه شهرداری چه برنامه ای برای او و محله دارد.

رجب زاده با اشاره به اینکه "یکی از موضوعات کالبدی هویت محله ای، فراهم بودن امکانات است"، اضافه کرد: شهروندان ساکن در هر محله هویت آن را شکل می دهند، با تزریق امکانات شهری و رفاهی و رسیدگی به محلات، می توان در میان شهروندان تعلق مکانی ایجاد کرد، جمعیت ساکن را در هر محله نگه داشت و جلوی مهاجرت های بین منطقه ای و بین شهری را گرفت.

شهردار منطقه۲۱ گفت: در تهرانسر شاهد سیر حرکت جمعیت هستیم چراکه تراکم متنوعی از تمامی امکانات رفاهی، درمانی، مراکز خرید و ... در این قسمت از منطقه ماست و باید به صورت ویژه سیاست تمرکززدایی را دنبال کرد؛ از بین بیش از ۱۸۰هزار جمعیت ساکن در منطقه۲۱، ۱۶۰هزار نفر در ناحیه یک هستند.

مدیریت ارشد شهری منطقه۲۱ افزود: با وجود اینکه این منطقه رتبه دوم سرانه فضای سبز شهری را (۵۰مترمربع) در اختیار دارد، ولی متاسفانه هیچ بوستان شاخص فرامنطقه ای که شناخته شده و میزبان شهروندان از تمامی سطح شهر باشد نداریم؛ در افق۱۴۰۰ منطقه۲۱ هیچ طرح توسعه بوستان نداریم و تنها هدف "موضوعی کردن بوستان ها" را در جهت استفاده مفید تر شهروندان، دنبال خواهیم کرد.

او در ادامه گفت : "روند صنعتی شدن ایران" پس از سال۱۳۲۰ شمسی از منطقه۲۱ و با استقرار صنایع مادر و تولیدی های بزرگ رقم خورده و ایجاد "شهر موزه صنعت ایران" ضرورت جدی و کار بزرگ ملی است چراکه قدیمی ترین ها و اولین های حوزه صنعت اینجا بوده و تمام اینها هویت منطقه۲۱ را تشکیل می دهند.

۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 8711

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =