هاشمی: کاهش ۱۶۰۰ میلیاردی تنها پیشنهاد کمیسیون بودجه بود

شهر: رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد: شورای شهر تا کنون در بخش درآمدی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران را ۱۶۰۰ میلیارد تومان کاهش داده است که این رقم باید در صحن شورا به تصویب برسد و در حال حاضر یک پیشنهاد است.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهر درباره کاهش ۲ هزار میلیاردی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران در شورای شهر گفت: فعلا در بخش درآمدی بودجه ۱۶۰۰ هزار میلیارد کم کرده ایم و هنوز به مصارف ورود نکرده ایم.

او توضیح داد: البته این رقم تصویب نشده است و تنها پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران هفته گذشته در حاشیه جلسه شورای شهر تهران، گفت: «کمیسیون تلفیق، جاهایی که احساس می‌شد تحقق درآمدی وجود ندارد را حذف کرده و با این اوصاف، رقم بودجه تهران از ۵۰ هزار میلیارد تومان به ۴۸ هزار و اندی میلیارد تومان کاهش پیداکرد. »

بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران از امروز (یکشنبه، ۳ اسفند) در صحن شورای شهر تهران آغاز شده است.

بعد از طرح بخش درآمدی بودجه، تبصره‌ها و مباحث هزینه‌ای بودجه سال ۱۴۰۰ موردبررسی قرار خواهد گرفت.

هاشمی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار شهر درباره اوراق مشارکت مترو، گفت: اوراق مشارکت سال ۹۸ با تضامینی که شهرداری داده است به نتیجه رسیده است.

او ادامه داد: اما اوراق مشارکت سال ۹۹ همچنان مانده است. این اوراق در حدود  ۳ هزار میلیارد تومان است که هنوز منتشر نشده است. برای انتشار اوراق نیز خیلی دیر شده و زمان از دست رفته است.

پیروز حناچی، شهردار تهران  هفته گذشته در حاشیه بازدید از خط ۶ متروی تهران در مورد اوراق مشارکت ۹۸ در پاسخ به خبرنگار شهر گفت: مشکلات با تأمین اجتماعی حل شده است و بخشی از تعهدات دولت که بانک از شهرداری وثیقه مطالبه می کرد نیز با پیگیری وزیر کار حل شد و تنها بخش وثیقه های داخلی برای باقیمانده اوراق مشارکت مانده است.

شهردار تهران همچنین در مورد اوراق مشارکت سال ۹۹ نیز گفت: مذاکرات درباره اوراق مشارکت سال ۹۹ شروع شده است و ابتدا باید بانک عامل انتخاب شود و بانک مرکزی بانک عامل را بپذیرد. هنوز در همین مرحله هستیم و در حال مذاکره برای بانک عامل هستیم.

سید مناف هاشمی، معاون شهردار تهران نیز روز پنجشنبه از وثیقه ۲ ملک شهرداری در دفترخانه‌ای جهت آزادسازی باقیمانده پول اوراق مشارکت سال ۹۸ خبر داد و گفت: احتمالا این پول هفته آینده (در هفته جاری) جهت استفاده در حمل و نقل عمومی وصول می‌شود.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 8719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =