شهر نفروشی

همزمان با فرارسیدن آخرین ماه سال ۱۳۹۹، ویژه‌نامه شهر و شورا با تاکید بر بررسی ابعاد رویکرد جدید مدیریت شهری طی سه سال گذشته منتشر شد.

به گزارش شهر، در این ویژه‌نامه که عملکرد و اقدامات شهرداری تهران از منظر نخبگان و مدیران و کارشناسان مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است، پیروز حناچی، شهردار تهران، از تغییر مفهوم کار کردن در شهر یاد کرده است و محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران، از توقف تراکم فروشی در دوره جدید شهری سخن گفته است.

تیتر اصلی این ویژه‌نامه به اَبر پروژه مدیریت شهری در ۳ سال گذشته اشاره کرده است که آن را نفروختن شهر و پایبندی به طرح تفصیلی میداند. همچنین در مقدمه این ویژه‌نامه که به قلم عباس عبدی نوشته شده است، به اهمیت پرداختن به زیرساخت‌های نرم‌افزاری شهر اشاره شده و با بیان رویکرد شهروندان تهرانی نسبت به مدیریت شهر، این موضوع را تشریح کرده است که توجه به زیرساخت‌های نرم و فرهنگی که از جنس انسان‌محور کردن شهر است چه بسا از توسعه زیرساخت‌های سخت و فیزیکی اهمیت بالاتری دارد.

در این ویژه‌نامه که اقدامات شهرداری در قالب محورهای گفتمانی چون؛ شهر هوشمند، حق بر شهر، توسعه پایدار، شهر زیست‌پذیر، تاب‌آوری شهری، حکمروایی شهری، شهر ایرانی-اسلامی و دیپلماسی شهری منعکس شده است؛ به نقطه نظرات و ایده‌های مدیران شهری، کارشناسان حوزه شهر و اعضای شورای اسلامی شهر تهران در خصوص رویکرد جدید مدیریت شهری و هر چه انسان‌محور کردن شهر تهران پرداخته است.

در این شماره از غلامرضا ظریفیان تا ایمانی جاجرمی و بسیاری از کارشناسان و مدیران شهری و اعضای شورای شهر گفت و گو و تحلیل گرفته شده است.

برای خواندن مطالب مجله اینجا کلیک کنید.

۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 8736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =