اجرای طرح ارتقای امنیت زنان در مناطق ۲۲گانه شهر تهران

شهر: معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران اعلام کرد که طرح افزایش احساس امنیت زنان در همه مناطق تهران در حال اجراست و زنان پایتخت می توانند با تماس با کد ۴ در سامانه ۱۳۷ مواردی را که باعث ناامنی آنها در شهر می شود اطلاع رسانی کنند تا به سرعت رسیدگی شود.

محمدرضا جوادی یگانه، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر درباره مناسب سازی شهر و طرح امنیت زنان در پایتخت گفت: طرح افزایش احساس امنیت زنان از طریق بهسازی فضاهای شهری در منطقه ۱۰ توسط فعالان خود منطقه انجام شده است و بخشنامه اجرای این طرح نیز به همه مناطق ابلاغ شده است.

او توضیح داد که در حال حاضر طرح امنیت زنان در همه مناطق شهرداری تهران در حال اجراست.

به گفته جوادی یگانه کد ۴ در سامانه ۱۳۷  پاسخگوی امنیت زنان است. هر جایی در سطح شهر زنان احساس عدم امنیت کنند از طریق ۱۳۷ می توانند به ما اعلام کنند تا این موضوع حل شود.

او با بیان اینکه تهران شهر بزرگی است، افزود: ممکن است در برخی نقاط احتیاج به نور باشد یا دیواری باعث ایجاد احساس نا امنی برای زنان شود. این موارد باید اطلاع رسانی شود.

معاون شهردار تهران گفت: در تحقیقی که در مورد امنیت زنان در شهر انجام شده است روشنایی پل ها جزو آخرین موارد مورد اعتراض بوده است. اغلب درخواست ها در این مورد بوده که  اتوبوس ها آخر شب ها فعال باشند و در پارک ها امنیت باشد.

او ادامه داد: بیشترین مساله مربوط به محصور شدن فضاهاست. در شهر فضاهای رها شده زیادی وجود دارد و محصور شدن این فضاها و فنس کشی به امنیت زنان کمک زیادی می کند.

طرح ارتقای امنیت بانوان در محیط های شهری ابتدا به صورت آزمایشی در منطقه ۱۰ شهرداری تهران اجرایی شد.

موضوع روشنایی معابر، گذرهای خلوت، فرم فضا، دسترسی به وسائل نقلیه عمومی و...از جمله شاخص های شناسایی شده در بحث نا امنی در مناطق است.

زهرا نژاد بهرام، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران پیش از این در مورد اجرای طرح در منطقه ۱۰ گفته بود که با مشارکت بانوان منطقه ۱۰، نقاطی که حس ناامنی را تشدید می‌کرد شناسایی شده و نقشه جی ای اس آن تهیه شده است که بر این اساس با توجه به بررسی میدانی صورت گرفته در منطقه ۱۰، ۲۰۰ نقطه ناامن از دید زنان محلات شناسایی  شدند.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 8740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =