آموزش کودکان بازمانده از تحصیل در محدوده کوه گچی

شهردار منطقه ۱۵ از راه اندازی مرکز آموزشی کودکان کار در محدوده کوه گچی محله مظاهری در راستای توسعه عدالت آموزشی و حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل به واسطه‌ کار خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، وحیدرضا انارکی محمدی با اعلام این خبر گفت: مرکز خدمات اجتماعی منطقه با همکاری دفتر توسعه محله شوش، مطهری و مظاهری و  بهره گیری از سازمان های مردم نهاد، مرکز آموزشی کودکان کار را  به منظور ارائه خدمات و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان راه اندازی کرد.

به گفته او، در این راستا پس از  نشست های متعدد در محلات شوش و مظاهری، موافقت یکی از مساجد محدوده برای اختصاص بخشی از فضای مسجد با هدف ارائه خدمات اجتماعی و آموزشی برای کودکان کار و بازمانده از تحصیل نیازمند جلب شد و فرایند تجهیز و آماده‌سازی این فضا با جذب منابع از خیرین، همکاری اداره خدمات اجتماعی شهرداری منطقه در تأمین اجاره مکان و پیگیری اخذ مجوز مرکز پرتو، شهرداری ناحیه یک و همراهی فعالین محله انجام شد.

محمدی اضافه کرد: فعالیت‌های آموزشی و مددکاری برای کودکان بازمانده از تحصیل و کودکان کار و والدین‌شان پس از تجهیز و آماده‌سازی فضای بالای مسجد علی ابن ابی‌طالب در محدوده کوه گچی محله مظاهری توسط سمن یاران عشق آغاز شد.

شهردار منطقه در پایان افزود: ارتباط با مدارس و شناسایی کودکان کار مستعد و علاقه‌مند، برگزاری کلاس‌های آموزشی و سوادآموزی، خدمات پزشکی و روانشناسی به این کودکان، ارتباط با خانواده‌ها و ارائه خدمات مددکاری به آن‌ها ازجمله اقداماتی است که همگی از محل کمک‌های خیرین و داوطلبانه در این مرکز انجام می‌شود.

۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 8743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =