دو معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی ادغام شد

شهر: اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۶ رای موافق با ادغام دو معاونت برنامه ریزی و توسعه و منابع انسانی موافقت کردند.

به گزارش شهر، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و هفتاد و پنجمین جلسه علنی این شورا بررسی لایحه ادغام دو معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی در دستور کار قرار دادند.

 حامد مظاهریان، معاون برنامه ریزی و توسعه و سرپرست معاونت منابع انسانی، گفت: این مجموعه با این ادغام می‌تواند چابک‌تر و به صورت فرابخشی در شهرداری تهران عمل کند. این اقدام انقلابی و عجیبی نیست و ۱۸ کلانشهر ایران نیز این ادغام را انجام داده اند. همه شهرها این کار را کرده‌اند؛ چرا که نقشه راه تحول اداری کشور است و سازمان استخدامی کشور نیز بر این مساله پافشاری دارد چرا که کلانشهرها آن را انجام دادند.

او در واکنش به اینکه چرا شهرداری خودش اقدام نکرده است؟ گفت: چون شورا الزام کرد که برای اصلاح ساختار تفسیر آن را به شورا ارائه دهد.

در جریان بررسی این لایحه، افشین حبیب‌زاده، رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با طرح پرسشی از معاون منابع انسانی شهرداری تهران گفت: یکی از بیم‌هایی که به شخصه و سایر همکاران از این ادغام دارند، تعدیل نیرو است.

رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تعدیل نیرو در زمان ادغام در مورد نیروهای رسمی معنا نداشته و در نهایت آنها جابجا و در بخش دیگری مشغول بکار می‌شوند اما درباره نیروهای قراردادی و تحت امر پیمانکاری، ادغام می‌تواند منجر به عدم تمدید قرارداد آنها شود.

او گفت: باتوجه به اینکه در ادغام این دو معاونت این احتمال وجود دارد که یکی از مشاغل مشابه در معاونت‌ها حذف شود، شهرداری باید به صراحت اعلام کند که آیا در صورت ادغام تعدیل صورت خواهد پذیرفت؟ که در این صورت ما کاملا با این ادغام مخالف خواهیم بود.

مظاهریان در پاسخ به این پرسش حبیب‌زاده اعلام کرد: زمانی که مسئولیت معاونت توسعه منابع انسانی را بر عهده گرفتم، شهرداری تهران ۶۵ هزار نفر نیرو داشت که اکنون به ۵۹ هزار نفر رسیده است و در این کاهش نیرو، هیچگونه تعدیلی رخ نداده است.

سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی با بیان اینکه در طول یک سال و نیم گذشته ورودی به شهرداری را کنترل و خروج از آن را آزاد گذاشتم، افزود: اجازه دادیم تا هر فردی که به سن بازنشستگی رسیده و یا تمایل دارد به صورت انگیزشی خارج شود، بتواند از این فرصت استفاده کند.

مظاهریان گفت: این تعهد را میدهم که با ادغام دو معاونت منابع انسانی و برنامه ریزی هیچ تعدیلی رخ ندهد.

محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران از جمله مخالفن این لایحه بود که نسبت به اینکه شهرداری در مورد ادغام اقدام نکرده است معترض بود.  

حجت نظری عضو دیگر شورای شهر تهران نیز در جریان بررسی لایحه  گفت: ادغام این دو معاونت حدود ۲۰۰ نفر را درگیر می‌کند و واقعا در ماه‌های پایانی دوره پنجم مدیریت شهری آیا امکان یک جراحی بزرگ را داریم؟

در نهایت اعضای شورای شهر با ۱۶ رأی موافق  لایحه ادغام دو معاونت برنامه ریزی و توسعه و منابع انسانی را تصویب کردند.

۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
کد خبر: 8788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =