۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
کد خبر: 8796
انتقال تجربیات محیط‌زیستی محور تعامل ایران و نروژ

شهر: شهردار تهران در دیدار با سفیر نروژ خواستار همکاری با این کشور برای استفاده از انرژی های پاک مانند ساخت سلول های خورشیدی و خودروهای برقی شد. سفیر نروژ هم در این دیدار با تاکید بر تاثیر تحریم‌ها علیه ایران از انتقال تجربیات محیط‌زیستی میان دو کشور استقبال کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران در این دیدار با اشاره به وضعیت سیستم حمل و نقل عمومی در تهران گفت: شهرداری تهران به دنبال برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی مانند تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها و همچنین موتور سیکلت هاست همچنین  توسعه قطار شهری که در حال حاضر نیز ۲۵۰ کیلومتر از آن ساخته شده است هم مگاپروژه تهران است.
او افزود: یکی از چالش های کوتاه مدت تهران در زمینه مترو تامین واگن است چرا که در شرایط غیر کرونایی مترو تهران ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر را جابجا می کند و می‌تواند این ظرفیت را با افزایش واگن ها بیشتر کند.
همچنین حناچی درباره شرایط  کرونا در کشورهم گفت: ایران تاکنون سه موج کرونا را تجربه کرده و هم اکنون در برخی از نقاط کشور شاهد خیزش موج چهارم است اما به طور کلی می‌توان گفت این بیماری در کشور کنترل شده است.
در ادامه این دیدار سیگوالد هاوگه، سفیر نروژ با اشاره به سوابق رابطه این کشور با ایران گفت: دو کشور نروژ و ایران در زمینه های مختلف با هم ارتباط خوبی داشتند اما کشور من در حال حاضر تمایل دارد با شهرداری تهران در زمینه آلودگی های هوا و خاک به عنوان  چالش های محیط زیستی همکاری کند.
او افزود: تهران یکی از کلان شهرهایی است که به باور ما می تواند رهبری مبارزه با آلودگی و چالش های زیست محیطی را به عهده بگیرد مخصوصا که شهرداری تهران در زمینه محیط‌زیست دغدغه دارد و به فکر حل آلودگی شهر تهران است.
هاوگه بیان کرد: نروژ در زمینه برقی کردن ناوگان حمل و نقل شهری و ساخت پنل های خورشیدی تجربیات خوبی داشته و تمایل دارد این تجربیات را به تهران منتقل کند 
سفیر نروژ در پایان با اشاره به پویش سه شنبه های بدون خودرو و دوچرخه سواری شهردار تهران گفت: من به تازگی در تهران آغز به کار کرده‌ام و یک بار هم با شهردار تهران دوچرخه سواری کردم. در زمینه رفع آلودگی و مشکلات زیست محیطی مذاکراتی با مقامات ایران داشته‌ام و در همین راستا تمایل دارم که با شهرداری تهران نیز در این زمینه گفتگوهایی داشته باشیم.

گزارش تصویری این دیدار را اینجا ببینید.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
کد خبر: 8796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =