بهره برداری از ۴ ایستگاه و کلنگ زنی ۳ ایستگاه آتش نشانی در سال ۱۴۰۰

شهر:در دو سال اخیر ۶ ایستگاه افتتاح شده و چهار ایستگاه در حال ساخت است و  بیش از ۵۰ درصد پشرفت داشته و در سال آینده افتتاح می شود و ساخت سه ایستگاه نیز در سال ۱۴۰۰ کلنگ می خورد.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در آیین بهره برداری از سه ایستگاه و رونمایی از تجهیزات جدید این سازمان با بیان اینکه سازمان آتش نشانی در افق چشم اندازی که ترسیم کرده، قرار است به سازمانی چابک، حرفه ای، دانش محور و هوشمند تبدیل شود گفت: زمان پیمایش نیروهای عملیاتی آتش نشانی در سال ۱۳۹۸ چهار دقیقه و ۱۶ ثانیه بود که امروز به ۴ دقیقه و ۱۱ ثانیه کاهش پیدا کرده و با وجود شرایط کرونایی و افزایش ترافیک این میزان نسبت به سال گذشته پنج ثانیه بهبود پیدا کرده است. همچنین محدوده کمک رسانی در شهر تهران حدود ۷۰۰ کیلومتر بود اما این محدوده به ۱۴۰۰ کیلومتر افزایش پیدا کرده و این سازمان از شهرهای اطراف تهران نیز پشتیبانی می کند.

او با بیان اینکه ایستگاه ۱۳۳ که در حریم تهران واقع شده با همکاری فرمانداری تهران ساخته شده و حتی می تواند تا حدود زیادی پوشش داخل شهری داشته باشد، افزود: این ایستگاه پس از ساخت تحویل سازمان آتش نشانی شد و توسط این سازمان تجهیز و تکمیل شد که تجهیز آن حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشت. ایستگاه ۱۱۵ در خیابان سعدی و در نقطه ای پرترافیک و پر مخاطره با همکاری شهرداری منطقه ۱۲ و دراختیار دادن زمین توسط این منطقه ساخته شد و ایستگاه ۱۱۶ نیز در میرداماد و با همکاری شهرداری منطقه ۳ ، راه اندازی شد.

داوری با بیان اینکه این سازمان از نظر تعداد پوشش و کیفیت خدمات در شرایط مناسبی قرار دارد، ادامه داد: در دو سال اخیر ۶ ایستگاه افتتاح شده و چهار ایستگاه در حال ساخت است و  بیش از ۵۰ درصد پشرفت داشته و در سال آینده افتتاح می شود و ساخت سه ایستگاه نیز در سال ۱۴۰۰ کلنگ می خورد.

او با اشاره به خرید تجهیزات مناسب برای این سازمان در شرایط افزایش قیمت و تحریم عنوان کرد: یکی از این تجهیزات، دستگاههای شناسایی مواد شیمیایی است که یکی از این دستگاهها به صورت لابراتوار متحرک می تواند ۲۸۶ هزار ماده را شناسایی کند و یکی دیگر از دستگاهها ۲۲ هزار ماده را در بحث مقابله با مواد خطرناک و شیمیایی شناسایی می کند. همچنین سازمان آتش نشانی در بخش تجهیزاتی مانند دستگاه تنفسی و حفاظت فردی با آخرین استانداردهای دنیا مطابقت دارد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در پایان یادآور شد: علاوه بر بخش سخت افزاری مانند ساخت ایستگاه و تجهیزات در بخش نرم افزاری نیز فعالیتهای مناسبی در جهت ایمنی ساختمانها با ایجاد سامانه برخط پایش ایمنی ساختمانها انجام شده است و تاکنون ۶ هزار ساختمان در این سامانه بارگذاری شدند و طبق برنامه تا پایان سال این تعداد به ۱۰ هزار ساختمان می رسد که می توانیم به صورت آنلاین از شرایط ساختمانها مطلع شویم. همچنین بر اساس طرح ۹۹۹ ، آتش نشانان در جمع ساکنین برجها حضور پیدا کرده و آموزشهای لازم به این شهروندان ارائه می شود.

خبرنگار: علی سی پی

۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
کد خبر: 8817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =