میادین میوه نمونه موفق مدیریت یکپارچه شهری است

شهر: شهردار تهران گفت: سازمان میادین میوه و تره بار تجربه موفقی از مدیریت یکپارچه شهری است که نشان می دهد اگر اختیارات و مسئولیت ها متمرکز شود می توان خدمات بهتری به مردم ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی شهردار تهران صبح شنبه-۹ اسفند ۱۳۹۹-در آیین بهره برداری از ۸ بازار جدید میوه و تره بار با تسلیت شهادت سالگرد رحلت حضرت زینب گفت: اصلی ترین وظیفه شهرداری تهران ارائه خدمات بیشتر و با کیفیت تر به مردم تهران است. سازمان میادین میوه و تره بار به شکل معنی داری نمره قابل قبولی از مردم دریافت کرده و این نشان دهنده تاثیر خدمات این سازمان به مردم تهران است.

حناچی افزود: یکی از ویژگی های سازمان میادین میوه و تره بار ، ارائه خدمات یکسان و قابل قبول در تمام نقاط تهران، با قیمت ثابت و کیفیت قابل قبول است. این طور نیست که میادین شمال شهر با جنوب شهر فرق داشته باشد. این تحقق بخشی از شعار « تهران شهری برای همه» است.

شهردار تهران سازمان میادین میوه و تره بار را نمونه ای موفق از تجربه تمرکز در مدیریت شهری دانست و گفت: این سازمان یک تجربه خوب در خصوص مدیریت یکپارچه است؛ تجربه ای قابل قبول برای این موضوع که اگر اختیارات و مسئولیت ها را یک جا متمرکز کنیم می توانیم خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم.

او ادامه داد:  امیدوارم  بخشی از خدمات دولت که جنبه تصدی گری ندارد به شهرداری ها واگذار شود و آنها نیز برای خدمات بهتر به مردم بتوانند از اختیارات استفاده کنند.

او با بیان اینکه در میادین میوه و تره بار قیمت محصولات  ۳۴ تا ۴۰ نسبت به سایر بازارها ارزان تر است، افزود: تلاش کردیم با ابزارهایی سازمان های عظیمی مانند شهروند و همشهری که مثل همین سازمان میادین میوه و تره بار هستند را از نظر مدیریت بهبود دهیم و بر همین اساس، با توافق شورا به دنبال عرضه این دو سازمان به بورس و فرابورس هستیم و مقدمات کار انجام شده است.

به گفته او یکی از راه های اصلاح ساختار ، استفاده از بازار بورس است.در نیمه اول سال آینده بخشی از سهام این دو سازمان در بورس عرضه خواهد شد.

حناچی در باره کاهش پسماند در میادین میوه و تره بار گفت:  بیش از یک میلیون مراجعه روزانه شهروندان به میادین میوه و تره بار است که می توان آنها را به کاهش تولید پسماند در این مکان ترغیب  کرد. تلاش ها برای کاهش استفاده از نایلون از جمله این اقدامات است.

او اضافه کرد: ما در این دوره ۷۴ بازار تره بار را احداث کردیم و ۵۴ میدان هم نوسازی شده است .از همه مهمتر این که مثل مابقی فضاهای شهری، میادین میوه و تره باری هم افتتاح نمی شود مگر این که مناسب سازی شده باشد .

او با بیان این که امروز شاهد ثبت روزانه بالغ بر یک میلیون نوبت خرید از ۲۴۵ میدان موجود هستیم،  ادامه داد: رضایت نسبی مردم از سرویس و خدمات موید این نکته است که کیفیت محصولات ارائه شده قابل قبول و مورد رضایت مردم است و درمقایسه با میانگین قیمت های سطح شهر ۳۲ تا ۴۷ درصد ارزان تر است. به زودی با توافقی که با وزارت جهاد شده است در حوزه پروتئین هم محصولات گسترده تر ارائه خواهد شد.

به گفته شهردار تهران ۳۴۰ هزار تن محصول ظرف یازده ماه گذشته در میادین عرضه شده است و تمام تلاش این است که دست واسطه ها کوتاه شود .

شهردار تهران با اشاره به گسترده شدن سرویس ها و خدمات میادین میوه و تره بار گفت: برنامه ارائه سرویس اینترنتی توسط استارت آپ ها در دستور کار این مجموعه است . شهرداری به طور مستقیم به این حوزه وارد نمی شود و تنها فضا را برای شرکتهای فعال فراهم می کند.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 8865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =