۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
کد خبر: 8961

افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در سال ۱۴۰۰

شورای شهر افزایش ۳۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس را تصویب کرد
افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در سال ۱۴۰۰

شهر: طبق مصوبه جدید شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران اجازه دارد ۲۴.۷ درصد نسبت به نرخ بلیت مترو و حداکثر تا ۳۵ درصد نسبت به نرخ کرایه اتوبوسرانی، مینی بوسرانی و تاکسیرانی در سال ۱۴۰۰ اقدام کند.

به گزارش شهر، سه شنبه -۱۲ اسفند ۱۳۹۹- لایحه «افزایش نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی سال ۱۴۰۰» در دویست و هفتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در دستور کار قرار گرفت و پس از موافقت اعضای شورا به تصویب رسید.

به گفته محمد علیخانی، رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ با توجه به کاهش مسافر و افزایش هزینه‌ها، قیمت تمام شده بلیت در سال ۱۴۰۰، معادل ۱۹ هزار و ۸۵۹ تومان در شرایط کرونایی برآورد شده است. با توجه به اینکه ۹ درصد از آن سهم شهروندان در نظر گرفته شده است، متوسط افزایش نرخ بلیت مترو در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ برابر با ۲۴.۷۵ درصد است.

بنابراین طبق این مصوبه به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۰ نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی و مینی بوسرانی تا سقف ۳۵ درصد را افزایش دهد و متوسط افزایش نرخ از ۲۵ درصد نباید فراتر نرود. همچنین نرخ کرایه تاکسی در سال ۱۴۰۰ حداکثر تا سقف ۳۵ درصد می‌تواند نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش قیمت داشته باشد.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
کد خبر: 8961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =