موافقتنامه شهرداری با سازمان برنامه و بودجه برای تولید قطار ملی

شهر: به گفته شهردار تهران، مدیریت شهری برای جبران کمبود قطارهای مترو، موافقت نامه‌ای با سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر تولید قطارهای داخلی با عمق داخلی سازی ۸۰ درصدی تجهیزات خواهد داشت.

به گزارش شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران بااشاره به رونمایی از یک رام قطار ملی با حضور رئیس جمهور در هفته آینده، بیان کرد: شهرداری تهران موافقت نامه‌ای با سازمان برنامه و بودجه کشور برای عقد قرارداد تولید قطارهای داخلی خواهد داشت که حدود ۸۰ درصد از تجهیزات قطارها از طریق خط لایسنس داخلی است.

او ضمن مهم شمردن این اقدام، اضافه کرد: با انعقاد و اجرای این قرارداد و همچنین حمایت‌های دولت، کمبود قطارها در خطوط مترو جبران خواهد شد.

حناچی با بیان اینکه ابتدا باید خطوط مترو توسعه پیدا کند سپس قطار وارد مدار شود، افزود: درحال حاضر خطوط مترو درحال توسعه است و بسیاری از ایستگاه‌ها به افتتاح رسیده‌اند. مترو تهران، هزار و ۵۰۰ تا دو هزار دستگاه واگن برای استاندارد سازی سرفاصله زمانی قطارها کم دارد.

شهردار تهران با اعلام اینکه ۶۳۰ دستگاه واگن از چین به صورت CKD وارد کشور خواهد شد، گفت: برای جبران مابقی قطارهای مترو نیز با قراردادهایی که با شرکت واگن سازی تهران و دیگر شرکت‌های داخلی داریم، مشکل را حل خواهیم کرد.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 9000

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =