۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
کد خبر: 9039
حفاظت از حریم شهر مزیت ثانویه کمربند سبز است

شهر: یک هزار هکتار از کمربند فضای سبز شهر تهران با حضور معاون اول رییس جمهوری و شهردار تهران به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی شهردار تهران صبح امروز-١٧ اسفند- در آیین بهره برداری از هزار هکتار از کمربند فضای سبز تهران در جاده تلو، که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، گفت: شهرداری علاوه بر برنامه ریزی برای توسعه فضای سبز داخل محدوده شهر ، برای توسعه کمربند اطراف تهران هم برنامه ریزی و اقدام کرده است. ارزش ایجاد کمربند سبز برای تهران در این است که هم مناطقی برای فضای سبز تثبیت می شود و هم مانعی برای توسعه شهر خواهد بود. 

او همچنین تاکید کرد: یکی از کارهای مستمری که شهرداری در سطح شهر تهران انجام می دهد افزایش سرانه فضای سبز داخل محدوده و همچنین افزایش آن در بیرون محدوده و توسعه کمربند فضای سبز است .
شهردار تهران گفت:  بهره برداری از این میزان فضای سبز در حریم تهران به مناسبت هفته منابع طبیعی دو نتیجه دارد؛ یکی افزایش فضای سبز و دیگری حفاظت از حریم شهر. 
او درباره تدابیر شهرداری برای آبیاری این جنگل ها گفت: آبی که این جنگل کاری ها از آن استفاده می کنند پسآب است. به طور مثال جنگل های شرق تهران از پسآب شهرک شهید محلاتی استفاده می کند.
حناچی خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات خوبی که شهرداری اخیرا آن را توسعه داده است  استفاده از تصفیه خانه محلی و پساب برای توسعه فضای سبز است که طی توافقی با وزارت نیرو انجام می شود تا از منابع زیرمینی کمتر استفاده کنیم.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
کد خبر: 9039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =