حناچی: برنامه صدساله مدیریت شهری نوشته شود

شهر: شهردار تهران گفت: در آستانه تغییر قرن، عملکرد یکساله مدیریت شهری بررسی و برای صد سال آینده برنامه ریزی شود.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی شهردار تهران که عصر چهارشنبه-٢٠ اسفند-در آیین باهم بودن -کاشت نهال دوستی -که با حضور محمد جواد ظریف و همسران دیپلمات های مقیم تهران در بوستان بهشت مادران برگزار شد، گفت: در هفته منابع طبیعی هستیم به همین مناسبت شعری از حافظ می خوانم: « درخت دوستی بنشان که کام دل ببار آرد/ درخت دشمنی برکن که رنج بی شمار آورد»

او افزود: این شعر نشان می دهد که بسیاری از آموزه ها در فرهنگ و آیین و ادبیات ما وجود دارد که می‌توانیم از آنها در جهان امروز بهره ببریم.

حناچی با اشاره به آموزه های دین مبین اسلام برای حفاظت از محیط زیست گفت: پیامبر ما اعتقاد داشت که شکستن شاخه درخت مانند شکستن بال پرندگان است و این جایگاه و ارزش حفاظت از محیط زیست در دین اسلام را نشان می دهد. ‌

شهردار تهران با اشاره به آغاز فصل بهار افزود: به سوی اعتدال طبیعت می رویم و تهران هر روز زیبایی‌های بیشتری پیدا می کند. امسال از جهتی سالی نادر است چرا که در آستانه تغییر قرن چهاردهم به پانزدهم هستیم. با وجود این که  برخی دانشمندان ستاره شناسی می گویند این قرن امسال تمام نمی‌شود اما ما سال جدید را با نام ۱۴۰۰ شروع می کنیم به همین مناسب هم عملکرد یکساله مدیریت شهری را بررسی می کنیم و برای صد سال آینده برنامه ریزی می شود.

حناچی به پاندمی کرونا اشاره کرد و گفت: جهان در حال حاضر برای مقابله با کرونا مبارزه می کند. اتفاقی که در آینده زندگی بشریت تاثیر زیادی خواهد داشت و یکی از نقاط عطف تاریخ خواهد بود. البته ما در ایران علاوه بر پاندمی کرونا با تحریم ها هم درگیر بودیم شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم . امیدوارم با واکسیناسیون از این مرحله عبور شود.

در انتهای این مراسم همسران دیپلمات های مقیم تهران نهال کاشتند.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
کد خبر: 9181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =