معرفی جاذبه های گردشگری خیابان ولی عصر (عج)

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱ تهران در آستانه نوروز ۱۴۰۰ از معرفی ۱۱۰ نقطه گردشگری با محوریت معرفی ۴۰ جاذبه گردشگری خیابان ولی عصر (عج)، بر روی نقشه های جدید گردشگری این منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، علی اسماعیل زاده با اشاره به اینکه مردم در ایام نورزو به دلیل شیوع ویروس کرونا نمی توانند سفر کنند؛ گفت: در نوروز  ۱۴۰۰ شهروندان تهرانی می توانند از جاذبه های گردشگری و بافت تاریخی حصار ناصری در محله های مرکزی پایتخت بازدید کنند.

اسماعیل زاده ضمن تأکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در تمامی مکان رویدادهای تاریخی افزود: در نقشه گردشگری منطقه ۱۱ که امسال با محوریت خیابان ولی عصر (عج) به روز رسانی شده است؛ ۱۱۰ مکان رویداد با قابلیت گردشگری وبازدید در  اوقات فراغت معرفی شده است که ۴۰ جاذبه گردشگری آن در بلند ترین خیابان خاورمیانه جانمایی شده است.

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱ با بیان این که خیابان ولی عصر (عج) به زودی ثبت جهانی خواهد شد؛ ادامه داد: ۵ کیلومتر از این خیابان ۱۸ کیلومتری در  منطقه ۱۱ قرار دارد که از میدان تاریخی راه آهن تا خیابان انقلاب را در برمی گیرد و ۴۰ مکان گردشگری از جمله قهوه خانه ۱۰۰ ساله آذری، قدیمی ترین ساعت شهری در مسجد مشیرالسلطنه که در دوران قاجار ساخته شده، خانه انیس الدوله، موزه و  خانه مینایی، قدیمی ترین قنادی های شهر تهران، مسجد فخریه، موزه هنر ایران (کاخ مرمر)، خانه متین دفتری، تئاتر نوفل لوشاتو، تئاتر شهر و ... را می توان نام برد.

او همچنین افزود: نقشه گردشگری به معرفی ۵ مسیر پیشنهادی برای گردش یک روزه پرداخته است که در این مسیرها علاقمندان می توانند از جاذبه هایی همچون میدان حسن آباد، موزه ثبت احوال، کوچه لولاگر (تنها کوچه قرینه شهر تهران)، عمارت منشی باشی، موزه مقدم، موزه قرآن موزه هنر ایران، انجمن فلسفه و حکمت، میدان حر، موزه روان پزشکی، مسجد توتونچی، موزه دخانیات، خانه امیر بهادر، خانه تیمور تاش (موزه جنگ) و ... بازدید کنند.

به گفته اسماعیل زاده این نقشه ها در موزه های محدوده منطقه ۱۱ به صورت رایگان توزیع هستند و فایل نقشه نیز در شبکه های اجتماعی  و سایت منطقه ۱۱ در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.  

۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
کد خبر: 9235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =