۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 9245

گفتگوی شهر با رییس ستاد استقبال از بهار ۱۴۰۰

پیشنهاد پویش لبخند سفید با ۴۰۰ هنرمند ایرانی

موسیقی خیابانی و هنرهای آیینی از برنامه های نوروزی امسال است
پیشنهاد پویش لبخند سفید با ۴۰۰ هنرمند ایرانی

شهر: یکی از این اقدامات ستاد استقبال از بهار ۱۴۰۰ لبخند سفید است. لبخند سفید یک پویش است که ۴۰۰هنرمند از میدان تجریش تا میدان راه آهن با کوله پشتی حرکت می کنند و طرح لبخند بر کوله پشتی آنها حک شده است. موضوع این پویش «کرونا» است.

به گزارش خبرنگار شهر، شاپور دیوسالار، رییس ستاد استقبال از بهار ۱۴۰۰ با اشاره به اقدامات سازمان زیباسازی شهرداری تهران برای استقبال از نوروز تاکید کرد: طبق سنوات قبل و به صورت برنامه ریزی شده این سازمان دو اقدام دیوارنگاری و جانمایی تخم مرغ رنگی را انجام می داد. امسال نیز این دو اقدام انجام شد.

دیوسالار با بیان این که شیوع کرونا شهروندان را مجبور به خانه نشینی کرد، افزود: شهروندان در خانه ماندند تا به کاهش ابتلای کرونا کمک کنند. اما این خانه نشینی به نوعی تهرانی ها را به ورطه افسردگی کشاند. به همین دلیل با وجود محدودیت هایی که کرونا برای اجرای برنامه های نوروز ۱۴۰۰ به وجود آورد، بنابراین نشاط شهری و نشاط برای شهروندان را در دستور کار قرار دادیم. به همین جهت ۲۱ طرح گل را در مناطق کار کردیم. البته این طرح ها عمدتا در مناطق جنوبی (از منطقه ۱۳ تا ۲۱) اجرا شد. در دیوارنگاری طرح های مقیاس کوچک نیز توسط مناطق اجرا شد.

معاون فرهنگی و طراحی شهری سازمان زیباسازی تهران با اشاره به اجرای طرح واره های کمیته ۱۴۰۰ شهرداری اظهار کرد: این کمیته ذیل معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران فعالیت می کند و ۱۱ طرح واره را به سازمان زیباسازی ارائه کرده که برای اجرا به مناطق داده شد.

معاون فرهنگی و طراحی شهری سازمان زیباسازی تهران در ادامه افزود: بیش از ۳۶۰ تک تخم مرغ در بخش عمومی وجود دارد. طی فراخوانی بیش از ۱۰۰۰ طرح رسید و ۳۰۰طرح مورد قبول واقع شده و روی تخم مرغ ها نیز به صورت تکی کار شده است. از اقدامات دیگر امسال چیدمان تخم مرغ ها با مفهوم ۱۴۰۰ نشاط و نماد این سال (گاو) است. ۲۷ هنر محیطی نیز ارسال شد که در قالب المان موقت انجام می شود.

دیوسالار با بیان این که ۳ اقدام نیز هنوز به تصویب هیات رئیسه نرسیده است، گفت: یکی از این اقدامات لبخند سفید است. لبخند سفید یک پویش است که ۴۰۰ هنرمند از میدان تجریش تا میدان راه آهن با کوله پشتی حرکت می کنند و پشت کوله پشتی آنها لبخندی سفید حک شده است. موضوع این پویش «کرونا» است.

دیوسالار با اشاره به اقدامات این ستاد در حوزه موسیقی گفت: ۱۰ گروه موسیقی خیابانی را در خیابان های کانونی مانند ولیعصر، انقلاب و... مستقر خواهند شد و برای شهروندان اجرای زنده دارند. هنر آیینی نیز خواهیم داشت که هنوز هیات مدیره تکلیف آن را مشخص نکرده است.

معاون فرهنگی و طراحی شهری سازمان زیباسازی تهران با اشاره به بیلبوردهای شهر تاکید کرد: بعد از کرونا بیلبوردهای شهر به آموزش شهروندان و تشکر از کادر درمان اختصاص پیدا کرد. اما در بهار علاوه بر این که موضوع کرونا بخشی از بیلبوردها را به خود اختصاص می دهد، بخش دیگر بیلبوردها به بهار و نوروز اختصاص داده می شود. البته بیلبوردهای آموزشی از سال بعد موضوعی و مستمر خواهد شد و جسته گریختگی بیرون می آید.

خبرنگار: پریسا هاشمی

۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 9245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =