بزرگترین تونل نوری ایران در بوستان نهج البلاغه اجرا شد

شهر: طراحی و اجرای المان های نوروزی، آذین بندی و نورپردازی، تونل نوری، فرش گل و تزیین فضای سبز در نقاط پرتردد و شاخص منطقه ۲ از مهمترین برنامه های استقبال از بهار ۱۴۰۰ این منطقه است.

علی اکبر کریمی پور، معاون امور خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ درباره برنامه های این منطقه برای استقبال از بهار ۱۴۰۰ به خبرنگار شهر گفت:  با توجه به طرحی که از ماه ها قبل توسط حوزه مرکز به صورت متمرکز به مناطق ابلاغ شده بود، منطقه ۲ نیز مانند سایر مناطق طرح هایی را برای  نوروز۱۴۰۰ برنامه ریزی و امکان سنجی کرد و این برنامه ها به منظور ایجاد فضای شاد و متنوع و پرطراوت آغاز شده و تا پایان سال به صورت کامل انجام می شود.

او درباره جزییات این برنامه ها افزود: یکی از موضوعاتی که در این راستا پیگیری کردیم بحث دید شب و نورپردازی میدان ها، محورها، توقفگاهها و مسیرهای پرتردد در مسیرهای بزرگراهی و همچنین روشنایی زیر پلهای سواره رو است که در دستور کار قرار گرفته و قسمت زیادی از این کارها انجام شده است.

 کریمی پور اضافه کرد: استفاده از المان های نوروزی در میدانهای میدان صنعت،  کاج، تیموری و فرهنگ و چهار راه قیصر امین پور و بحث آذین بندی در سطح میادین و مسیرهای پرتردد انجام شده است. معاون امور خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ با بیان اینکه در بحث فضای سبز ۴۰۰ المان با گلهای فصلی در سطح منطقه جانمایی و در جعبه های گل کاشته شده است، یادآور شد: همچنین حدود ۳۰ فرش گل درفضاهای بزرگراهی کار شده که چهار مورد آن با توجه به دید بهتر به صورت خاص کار شده است.

او در ادامه گفت: کاشت درختان به طول یک کیلومتر در بزرگراه یادگار امام (ره) به صورت روتبال( جابجایی درخت با ریشه) انجام شد که حرکت خوبی در جهت توسعه فضای سبز پایدار در سطح شهر است. علاوه بر این سفره های هفت سین در بوستانها و اماکن پرتردد برنامه ریزی شد که تعدادی از آن انجام شده و بخش باقیمانده آن نیز در دست اقدام است.

کریمی پور با بیان اینکه در هفته درختکاری نیز اهدای درخت به شهروندان صورت گرفت، افزود: با توجه به پیامهای ۱۳۷و درخواست شهروندان، کاشت درخت در منازل آنها انجام شد. همچنین واکاری در نقاطی که نیاز به این کار داشتند انجام شد.

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۲، نورپردازی پل معلق بوستان نهج البلاغه و  تونل ارتباطی بین فاز یک و دو این بوستان که بزرگترین تونل نوری ایران به طول ۲۶۰ و عرض چهار متر است از اقداماتی بود که مورد توجه شروندان قرار گرفت.

روتبال: به ﺟﺎﺑﺠﺎیی درﺧﺘﺎن ﺑﺰرگ طوری که اﻃﺮاف ریشه آن را ﻛﻴﺴﻪ ﭘﻴﭻ ﻛﺮده و ﺑﺎ ﻛﻤﺘﺮﻳﻦ ﺻﺪﻣﻪ ﺑﻪ ﻣﻜﺎن دیگر ﺑﻪ ﺷﻜﻠﻲ ﻛﻪ رﻳﺸﻪ ﻫﻤﺮاه ﺑﺎ ﺧﺎک ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ اﻧﺘﻘﺎل داده می شود، روﺗﺒﺎل میﮔﻮﻳﻨﺪ.

خبرنگار: علی سی پی

۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
کد خبر: 9253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =