اقدام قضایی شهرداری منطقه۱۷ در پی ضرب و شتم پاکبان

شهردار منطقه۱۷ در تماس تلفنی با پاکبان مضروب این منطقه ضمن ابراز انزجار از این گونه اقدامات بر استیفای حقوق این پاکبان تاکید کرد و خواستار بررسی تمامی ابعاد ماجرا و مجازات خاطیان شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۷، شب گذشته (شامگاه جمعه شانزدهم خردادماه)  جوانشیر یوسفی پاکبان موسفید محله یافت آباد در حین انجام وظیفه و جمع آوری پسماند خانگی، توسط برخی افراد  به جرم آنچه که «دپوی زباله در کنار مخزن» عنوان شده، دچار ضرب و شتم و اهانت شده است. این شهروند نخست به پاکبان اعتراض کرده که چرا پسماند خانگی را با چرخ دستی از سراسر کوچه جمع آوری و هنگامی که با توضیحات پاکبان روبرو شده به همراه سایر اعضای خانواده اش، او را مورد ضرب و شتم قرارداده و با چپ کردن چرخ دستی و شکستن پایه آن مانع از ادامه خدمت این مرد سبزپوش شهرداری منطقه۱۷ شده است.  
شهردار شب و شهردار ناحیه ۱ پس از اطلاع از این موضوع در محل حضور یافته و اقدام قضایی برای بررسی تمامی ابعاد با ثبت شکایت نزد نیروی انتظامی آغاز شده است. شهردار منطقه۱۷ به محض اطلاع از این واقعه در تماس تلفنی با شهردار ناحیه ۱ خواستار بررسی تمامی ابعاد ماجرا و حمایت تمام قد و قاطع از پاکبان شد.
محمود کلهری در گفتگوی تلفنی با این پاکبان شریف ضمن دلجویی از او گفت: اهانت به پاکبانان شریف را اهانت به همه خانواده شهرداری می دانم و قطعاً اقدام قضایی لازم برای استیفای حقوق شما در این واقعه صورت خواهد گرفت. بر نمی تابیم که به پاکبانان شریف در حین انجام وظیفه اهانت شده و اینچنین مورد ضرب و شتم قرار گیرند.
مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران نیز در گفتگو با شهردار این منطقه ضمن محکوم کردن این اقدام خواستار برخورد قاطع حقوقی و قضایی با شهروند خاطی شد. به دلیل وجود بافت فرسوده و نفوذ ناپذیری معابر در سطح منطقه، جمع آوری پسماند به صورت دستی نیز مرسوم است.

۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =