فضای سبز تهران در سال ۱۴۰۰، هزار و چهل میلیارد بودجه دارد

شهر: رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت که بودجه فضای سبز تهران برای سال ۱۴۰۰ هزار و چهل میلیارد تومان است و اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان برای تملک باغات در نظر گرفته شده است.

سیدآرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، درباره بودجه مصوب در بخش درختکاری و فضای سبز تهران گفت: شورای شهر تهران بودجه فضای سبز تهران را برای سال ۱۴۰۰ بر اساس پیشنهاد شهرداری و بدون تغییر در لایحه شهرداری مصوب کرده است که این بودجه بالغ بر هزار و چهل میلیارد تومان در بخش توسعه فضای سبز است.  

او با بیان اینکه اعتباری حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای تملک باغات در نظر گرفته شده است، گفت: این اعتبار از عوارض قطع درخت و عوارض کمیسیون ماده هفت تأمین خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که بتوان حدود ۱۷ ملک را با این اعتبار خریداری کرد و به خصوص برای مناطق کمتر برخوردار برنامه‌ریزی کرد.  

این عضو هیات رییسه شورای شهر تهران ادامه داد: تاکنون ۱۷ پلاک و در مجموع ۱۰ هکتار خریداری شده است که با اعتبار ۲۵۳ میلیارد تومان از عوارض قطع درخت و کمیسیون ماده هفت تأمین شده و روند بسیار خوبی است که باید ادامه یابد.  

حسینی میلانی درباره بودجه در نظر گرفته شده برای توسعه آب و فاضلاب شهری هم بیان کرد: در بودجه ۱۴۰۰ مبلغ ۲۲۷ میلیارد تومان هم برای آبرسانی و استفاده از ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب تصویب و تأکید شده است که این کار به صورت سازماندهی شده و سیستماتیک انجام شود تا شاهد استفاده از تصفیه‌خانه‌های محلی در سطح شهر تهران باشیم و حداقل بتوانیم از سه تصفیه‌خانه محلی برای آبیاری  فضای سبز شهر تهران استفاده کنیم.

۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
کد خبر: 9276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =