۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
کد خبر: 9277
شهروندان آخرین پنجشنبه سال به بهشت زهرا مراجعه نکنند

شهر: مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) از مردم تهران درخواست کرد که برای پنجشنبه پایان سال به بهشت زهرا مراجعه نکنند و زیارت از قبور را به زمان دیگری در طول سال موکول کنند.

سعید خال، مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) در گفتگو با خبرنگار شهر درباره آخرین پنجشنبه سال ۱۳۹۹ و زیارت شهروندان از قبور با اشاره به اینکه سال ۱۳۹۹ برای سازمان بهشت زهرا سالی بسیار سخت و طاقت فرسا بوده است، گفت: سازمان بهشت زهرا از همان ساعات در خط اول مبارزه با کرونا حضور داشت. این سازمان از اسفند ماه ۹۸ درگیر شد و در کنار کادر درمان حضور داشت. یک سال پر مشغله و پردرد و رنجی گذشت و کارمندان این سازمان چند پیک پی در پی را تجربه کردند.

خال با بیان اینکه شرایط تهران در مقابل کرونا شکننده و ناپایدار است در آخرین روزهای سال خطاب به شهروندان گفت: اگر شهروندان رعایت نکنند به شرایط سخت آبان ماه باز می گردیم. بر اساس تدبیر و تصمیماتی که با همراهی پلیس راهور ناجا، نیروی انتظامی و ارگان های شهر تهران گرفته شده است تصمیم بر این شد که از مردم درخواست شود در شب جمعه آخر سال حتی الامکان به بهشت زهرا مراجعه نکنند و زیارت اهل قبور را به زمان دیگری در سال موکول کنند.

او ادامه داد: بر اساس پروتکل های وزارت بهداشت و توصیه های ستاد ملی کرونا و فرماندهی ستاد ملی کرونا بارها تأکید شده که باید آخرین پیک این بیماری را سپری کنیم. شهروندان نیز به توصیه های مدیران شهری توجه کرده اند. به ویژه روز پنجشنبه هفته گذشته  (عید مبعث) شهروندان به پیام های مدیران شهرداری و راهور توجه کردند و بهشت زهرا خیلی خلوت بود.

خال توضیح داد: انتظار این است که مردم یاری کنند و  در آخرین پنجشنبه سال به بهشت زهرا مراجعه نکنند و زیارت اهل قبور را به ایام سال موکول کنند. شهروندان مطمئن باشند با توصیه های شهردار تهران و معاون خدماتی شهرداری و با هماهنگی های انجام شده با بنیاد شهید تمام پرچم های مزار شهدا تعویض و مزار شهدا عطر افشانی و غبار روبی شده و به یاد انقلاب اسلامی بهشت زهرا گل کاری شده است.

مدیر سازمان بهشت زهرا افزود: به ویژه از والدین گرانقدر شهدا و خانواده شهدا که از گروه های پرخطر جامعه هستند درخواست می شود که این ایام را دندان روی جگر بگذارند تا شرایط بهتری برای شهر تجریه کنیم و سال ۱۴۰۰ سالی بدون کرونا برای مردم باشد.

او در پاسخ به این سوال که آیا محدودیت هایی برای این ایام در نظر گرفته شده است، گفت: به دلیل اینکه سازمان بهشت زهرا یک سازمان خدماتی است و روزانه قریب به ۲۰۰ متوفی در شهر تهران تدفین می شوند خانواده های داغدار برای دفن عزیزان به این سازمان مراجعه می کنند. ایجاد محدودیت و تعطیلی مشکلاتی برای شهروندان ایجاد می کند.

او ادامه داد: همه تمهیدات اندیشیده شده است و نیروهای پلیس راهور را از بامداد پنجشنبه حضور خواهند داشت اما بهترین کار صادقانه با مردم سخن گفتن است. مردم هم هنگامی که مشاهده می کنند مسئولان صادقانه با آنها سخن می گویند توجه می کنند. در عید مبعث مردم اثبات کردند که این روش پاسخگو است.  

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
کد خبر: 9277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =