بازپیرایی ۸ کوچه دوستی

شهر: هشت طرح کوچه دوستی به عنوان یکی از پروژه‌های تهران ۱۴۰۰ در مناطق ۱۹، ۱۶، ۱۴، ۱۲، ۱۱، ۱۰، ۲۱ و ۹ طی روزهای ۲۵ الی ۲۷ اسفندماه رونمایی می‌شود.

به گزارش شهر، این مراسم با حضور محمدرضا جوادی یگانه، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، زهرا بهروز آذر مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران، شهرداران مناطق و جمعی از مدیران شهری مناطق ۲۲ گانه تهران برگزار می‌شود. طرح « کوچه دوستی» با هدف بهره‌مندی از مشارکت زنان و کودکان در اداره شهر به عنوان یکی از پروژه‌های تهران ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفته‌است. این طرح به دنبال بازآرایی کوچه‌های شهر تهران با بهره‌گیری از هنر و مشارکت زنان در استقبال از نوروز ۱۴۰۰ است تا روح زنان را که مملو از شادی و نور نشاط و حیات و امید است، از خانه‌ها به کوچه‌ها توسعه دهد و کوچه‌ها به مثابه ادامه خانه تعریف شوند. از این منظر بحث کوچه دوستی در شهرداری تهران به عنوان یکی از پروژه‌های تهران ۱۴۰۰ و به عنوان استقبال از بهار و تحویل قرن مطرح شده است.

بر اساس این گزارش زهرا بهروز آذر مدیر کل امور بانوان در مراسم رونمایی کوچه‌ی سرو، منطقه ۱۹ شهرداری تهران گفت: در رویکرد جدید که بنا داریم تهران را از یک شهر سازه‌محور به یک شهر انسان‌محور تبدیل کنیم، تلاش بر اینست که شهر را با مشارکت خود شهروندان طراحی و زیست‌پذیر سازیم. طرح کوچه دوستی یکی از مصادیق همین موضوع است که خود شهروندان تصمیم گرفتند چه طرح و نقشی بر روی دیوارها حک شود و خودشان اجرا کردند.

او ادامه داد: زنان و کودکان در راس این کار بوده‌اند و شهرداری نیز تلاش کرده است تا امکانات را فراهم کرده و منابع را در اختیار افراد قرار دهد.

۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲
کد خبر: 9288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =